Ann-Katrin Åslund (FP)

Ulrika Frändén
pressansvarig

Carolina Rosén (FP) ny ersättare i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd

På kommunfullmäktige den 29 april valdes Carolina Rosén till ny ersättare för Folkpartiet i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd efter Victor Ferreira som flyttat utomlands.

- Jag vill arbeta för att Spånga-Tensta ska bli en ännu bättre stadsdel att leva och verka i. Jag brinner även för att våra barn och ungdomar ska få samma förutsättningar till utbildning och arbete oavsett social bakgrund. Bra förskolor är en förutsättning för att de ska kunna utforma sin framtid, säger Carolina Rosén (FP), ny ersättare i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd.

- Jag är mycket glad att Carolina Rosén nu tar plats för Folkpartiet som ersättare i vår nämnd. Carolina har ett stort engagemang, har under lång tid engagerat sig i lokala frågor och kommer att ha mycket kunskap och erfarenhet att tillföra stadsdelsnämnden Spånga-Tensta, säger Ann-Katrin Åslund (FP), ordförande i Spånga-Tensta stadsdelsnämnd.