Bengt Westerberg ny ordförande för SGA Fastigheter

Ulrika Frändén
pressansvarig

Bengt Westerberg ny ordförande för SGA Fastigheter

Bengt Westerberg blir ny ordförande för SGA Fastigheter. Han har bland annat varit förbundsordförande för Svenska friidrottsförbundet, styrelseledamot i Riksidrottsförbundet, partiledare och vice statsminister.

- Det är mycket glädjande att Bengt Westerberg ska väljas till ordförande i SGA Fastigheter. Globenområdet är i en viktig fas då Stockholmsarenan ska färdigställas och området utvecklas till Stockholms stora nöjes- och evenemangsområde. För att leda styrelsearbetet i denna avgörande period då stora resurser ska investeras och förhandlingar med såväl nationella som internationella bolag måste föras krävs en toppkraft. Bengt Westerberg, som har gedigen ekonomisk kunskap och erfarenheter från regeringen och från ledande positioner i såväl Folkpartiet som andra organisationer både nationellt och internationellt, kommer att ge Globen-planerna den tyngd som stockholmarna har rätt att kräva, säger Madeleine Sjöstedt (FP), kultur- och fastighetsborgarråd.

- Jag tycker att det ska bli spännande att få vara med och utveckla ett av Sveriges bästa evenemangsområden. Stockholmsarenan fyller ett stort behov för idrotten och färdigställandet kommer att vara en av mandatperiodens viktigaste händelser, säger Bengt Westerberg (FP).

Fakta:
SGA Fastigheter är ett kommunalt fastighetsbolag som äger och utvecklar evenemangsarenorna Ericsson Globe, Hovet, Annexet och Söderstadion.