Liberalernas regionlistor i yttre länet klara

I går kväll beslutade Liberalernas förbundsmöte om valsedlarna till regionfullmäktigevalet, för Stockholms läns sex valkretsar.

– Många liberaler i länet vill kandidera till regionfullmäktige vilket lovar gott inför valet. Efter en rådgivande omröstning för hela yttre länets 25 kommuner har vi tagit fram förslag och nu beslutat om sex regionvalsedlar, säger nomineringskommitténs ordförande Bertil Östberg.

– Våra regionlistor toppas alla av starka liberala kandidater med god förmåga att föra fram liberal politik och moderna lösningar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, och de andra viktiga frågor som regionen hanterar. Listorna innehåller goda liberaler med stort engagemang och breda erfarenheter från näringsliv och civilsamhälle, säger Bertil Östberg.

De sex listorna toppas av:

OST (Lidingö, Nacka, Värmdö, Tyresö)
Amelie Tarschys Ingre, Lidingö

NORDOST (Danderyd, Täby, Vaxholm, Vallentuna, Österåker, Norrtälje)

Mathias Lindow, Österåker

NORD (Solna, Sundbyberg, Sollentuna)
Anna-Lena Johansson, Sollentuna

NORDVÄST (Järfälla, Upplands Väsby, Upplands-Bro, Sigtuna, Ekerö)
Margaretha Hamark, Upplands Väsby

SYDVÄST (Botkyrka, Salem, Södertälje, Nykvarn)
Ida Banovac, Södertälje

SYDOST (Huddinge, Haninge, Nynäshamn)