Pressmeddelande -

LG:s mobila strategi fokuserar på att öka kundernas förtroende och förbättra kärntekniker

Under Mobile World Congress (MWC) i Barcelona talade den nya chefen för LG Electronics affärsenhet för mobila enheter, Hwang Jeong-hwan, om vikten av att möta konsumenternas verkliga behov genom att öka förtroendet för LG:s varumärke och fokusera på kärntekniker. För att uppnå det målet kommer LG att lansera varianter av framgångsrika premiummodeller mellan lanseringarna av nya flaggskeppsmodeller.

”Majoriteten av dagens smartphone-användare eftersträvar en fantastisk användarupplevelse som tar hänsyn till deras behov”, sade Hwang. ”LG:s kunder förväntar sig att våra telefoners teknik utmärker sig inom de fyra viktigaste funktionerna; ljud, batteri, kamera och bildskärm. Vi kommer att prioritera dessa funktioner, inte bara i våra nya flaggskeppsprodukter, utan även genom interimlanseringar mellan dessa. Vi startar med LG V30S ThinQ som vi visar upp här i Barcelona.”

Genom att nyttja beprövade och väl mottagna smartphone-plattformar och förbättra dessa med uppgraderingar av både form och funktion kommer produkterna att leverera en längre och mer tillfredsställande upplevelse för våra kunder. Genomtänkta funktioner och unika färgval som gör att LG:s enheter står ut bland konkurrenterna kommer att locka nya kunder till att överväga dessa. Samtidigt kommer den förbättrade kvaliteten och support i form av exempelvis löpande uppgraderingar av AI-funktionerna att ge konsumenter ännu fler incitament till att överväga LG när de är på jakt efter en ny mobiltelefon.

Fantastiskt ljud, som är en av de funktioner som ofta förbises i premium-smartphones, är en av de viktigaste anledningarna till att konsumenter väljer telefoner från LG. LG:s avancerade Hi-Fi Quad DAC-teknik kommer att vidareutvecklas och förbättras i framtida enheter samtidigt som utvecklingen av bättre batteritekniker tillsammans med vår partner LG Chem kommer att vara prioriterat. LG:s smartphone-kameror med bättre linser och mörkerprestanda kommer inte bara vara ledande gällande innovation i branschen, de kommer dessutom bli smartare med hjälp av AI-funktioner som tar bort mycket av gissningarna för att ta den perfekta bilden. LG kommer även att göra markanta investeringar inom forskning och utveckling av LCD- och OLED-bildskärmsteknik, ett område företaget redan är världsledande inom.

”Smartphone-marknaden har utvecklats enormt det senaste årtiondet och utmaningen för oss nu är att staka ut vägen för nästa årtionde”, sade Hwang. Det finns ytterst få företag med den djupa erfarenhet och kunskap om så många olika produktområden som LG besitter. Vi har för avsikt att växa vårt mobila fotavtryck och våra AI-tekniker kommer att visa vägen.”

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company är ett globalt ledande företag inom mobil kommunikation. Genom avancerad teknik och innovativ design skapar företaget produkter som ger en bättre livsstil för konsumenter världen över via en komplett smartphone-upplevelse. Genom att kontinuerligt utveckla konkurrenskraftig teknik inom områdena skärm, kameraoptik, ljud och batteri skapar LG telefoner och bärbara datorer som passar ett brett spektrum av konsumenters livsstilar över hela världen. LG strävar mot en mobilupplevelse som sträcker sig utanför den traditionella smartphonen. För mer information, besök www.LG.com.

För ytterligare information, kontakta:

LG-One Hill+Knowlton (LG:s PR-byrå)
E-post: lg-onesweden@lg-one.com
Nordic Digital & PR Manager
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)764 141 607
E-post: amelia.lee@hsaduk.com

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.