Gå direkt till innehåll
LG Electronics rekryterar Daniel Eriksson som Key Account Manager för Home Entertainment

Pressmeddelande -

Daniel Eriksson har rekryterats till LG som Nordic Key Account Manager inom produktområdet Home Entertainment. Daniel kommer närmast från TDC Sverige där han haft flera framstående positioner, bland annat som affärsområdeschef. Daniel har tidigare även arbetat på Tele2.
- Vi är mycket nöjda över att ha rekryterat Daniel Eriksson som har den gedigna erfarenhet och breda kompetens som behövs för att som Key Account Manager ansvara för arbetet och utvecklingen av LG Electronics nordiska konton, säger Henrik Aronsson, Sales Director Home Entertainment, LG Electronics.

Under sina tidigare anställningar har Daniel ansvarat för kunder i såväl kanalen som inom offentlig sektor. Daniel Eriksson tillträder tjänsten den 20:e augusti 2009.

LG Electronics har sedan etableringen i Sverige 1999 stadigt ökat sin försäljning inom konsumentelektronikområdet och är idag en av toppaktörerna i Norden inom platt-tv och hemmabio.

Om ni önskar mer information vänligen kontakta:
Jenny Bondesson
HR Manager Nordic Countries
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0) 735 234 005
E-post: jenny.bondesson@lge.com

Josephine Pedersen
PR- and Brand Execution Manager
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)708 121 990
E-post: jopedersen@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror och mobil kommunikation med 84 000 anställda i 115 bolag, inklusive 84 dotterbolag världen över. Den globala omsättningen uppgick 2008 till 44,7 miljarder USD. LG Electronics består av fem affärsenheter; Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions och Mobile Communications. LG Electronics är också världens största tillverkare av paneler för platt-tv, audio- och videoprodukter, mobiltelefoner, air-conditioners och tvättmaskiner.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.