HBO Nordic - nu på alla LG-TV med webOS

HBO Nordic - nu på alla LG-TV med webOS

LG Electronics hyllade smart-TV-plattform webOS har nu en egen app för HBO Nordic som gör att TV-serieälskare bekvämt kan starta strömningstjänsten direkt från hemskärmen. Med appen kan användare välja från HBO Nordics* stora utbud av kvalitetsserier såsom Game of Thrones, True Detective eller Big Little Lies, som alla är aktuella med nya säsonger nu och inom kort.

”Vi är oerhört glada över att HBO Nordic nu finns tillgängligt på våra TV-modeller med webOS. Vi strävar alltid efter att tillhandahålla de bästa och mest populära tjänsterna direkt via hemskärmen och HBO Nordic är en tjänst vi har arbetat länge med för att kunna erbjuda direkt i våra TV”, säger Jonas Markén, Smart TV Manager, LG Electronics Home Entertainment.

”Att finnas i LG Electronics modeller har varit en prioritet för oss. Nu kan även LG TV-ägare kunna njuta av vårt fantastiska utbud i LG:s smart-TV-modeller”, säger Jesper Steenberg, Deputy head of distribution and sales, på HBO Europe

LG Electronics webOS, som styrs enkelt och intuitivt med hjälp av Magic Remote, introducerades under 2014 och är sedan dess grunden för samtliga smart-TV-funktioner i LG:s TV-modeller. Plattformen uppdateras löpande vilket även gagnar de äldre TV-modellerna i den mån systemspecifikationerna tillåter det. Givetvis kommer webOS att ligga till grund för de smarta funktionerna i LG:s nya OLED, Nano Cell, och LCD-modeller för 2019 som introduceras med start under våren 2019.

HBO Nordic-appen installerar du via LG Content Store på webOS-baserade TV-modeller. Efter installation återfinns appen på den intuitiva startlisten tillsammans med andra appar, tjänster och enhetsingångar för att enkelt kunna bläddra mellan dem.

* Observera att HBO Nordic är en prenumerationstjänst som tillhandahålls av tredje part och som kräver ett aktivt abonnemang.

Om LG Electronics, Inc.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) är en globalt ledande teknologisk innovatör inom hemelektronik, mobilkommunikation och hushållsapparater, med 77 000 anställda som arbetar på 125 platser runt om i världen. LG består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components and B2B - och är en av världens ledande tillverkare av TV, mobiler, luftkonditioneringsapparater, tvättmaskiner och kylskåp. LG hade 2017 en total global försäljning på 55,4 miljarder dollar (61,4 biljoner KRW). För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com

Om HBO Nordic

HBO Nordic är en unik tjänst på den nordiska streamingmarknaden. HBO Nordic är en abonnemangstjänst som tillhandahåller ett högkvalitativt serie- och filminnehåll direkt till konsument via hbonordic.com. HBO Nordic finns också tillgänglig via lokala distributionspartners inom kabel, IPTV och mobil. Som den första HBO-märkta tjänsten i den nordiska regionen levererar HBO Nordic de bästa serierna från HBO och många andra välkända producenter, som till exempel Showtime, MGM, AMC, Fox/FX, Hulu, BBC, Sky, Starz och många fler. Dessutom tillkommer ett omfattande bibliotek med serier, filmer och dokumentärer med över 5000 avsnitt.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.