Första tre månaderna med Apple TV+ utan kostnad på LG Smart TV

Första tre månaderna med Apple TV+ utan kostnad på LG Smart TV

Från och med den här veckan kan LG Smart TV-ägare i över åttio länder njuta av Apple TV+ gratis under de tre första månaderna. Kampanjen omfattar alla kompatibla LG Smart TV-modeller från 2016–2021 (8K och 4K) och är tillgänglig för LG TV-ägare som registrerar sig för Apple TV+-kampanjen senast den 13 februari 2022. Erbjudandet kan lösas in genom att följa instruktionerna på skärmen i LG Content Store eller genom att klicka på Apple TV+-annonsbannern på LG TV:s hemmeny.

Det unika erbjudandet ger LG Smart TV-ägare tillgång till hela utbudet med filmer och serier på Apple TV+. Populära titlar i utbudet är bland andra The Morning Show med Jennifer Aniston samt The Foundation, som bygger på Isaac Asimovs hyllade bokserie med samma namn. För att skapa den bästa tittarupplevelsen för dessa serier och många fler på Apple TV+ kommer LG:s Smart TV-modeller med branschledande bild- och ljudteknik, inklusive Dolby Vision IQ och Dolby Atmos för de titlar som kodats med dessa tekniker.

Erbjudandet är det första där Apple TV+ såväl som LG Smart TV omfattar samtliga kompatibla modeller och inte bara för nyinköpta TV-apparater av senaste årsmodell. Notera att erbjudandet enbart gäller vid nya prenumeration av Apple TV+ i de länder där tjänsten finns tillgänglig och att det inte kan kombineras med andra erbjudanden eller Apple One.

LG Electronics Inc. (LG), med över 70 000 anställda som arbetar på 140 platser runt om i världen och en total global försäljning på 56 miljarder dollar under 2020, är en globalt ledande teknikinnovatör inom hemelektronik, vitvaror, och mobilkommunikation. Företaget består av fem affärsenheter - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components samt B2B - och är en av världens ledande tillverkare av konsumentelektronik, vitvaror, mobiltelefoner samt lösningar för kyla och värme. LG strävar ständigt efter att utveckla hållbara produkter som gör livet enklare för konsumenter över hela världen. Som ett bevis för detta arbete belönades LG med Platina-status, den högsta nivån, i EcoVadis hållbarhetsanalys i december 2020. För mer information och nyheter om LG Electronics, besök www.LGnewsroom.com.

Presskontakt Nordic PR & Digital Manager +46 (0)76-323 26 17 LinkedIn

Presskontakt

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.