CES 2020: LG presenterar smarta produkter som banar väg för framtidens hushåll

CES 2020: LG presenterar smarta produkter som banar väg för framtidens hushåll

Nu när LG slagit upp dörrarna till sin monter på CES 2020 i Las Vegas kommer besökare att kunna ta del av en rad innovativa produkter som kommer att förändra hur vi lever våra liv. Med hjälp av AI kommer vitvaror och annan hushållsteknik att bli snällare mot miljön och göra våra liv enklare, smartare och framför allt mer bekväma.

LG Indoor Garden låter dig odla örter och grönsaker enklare än någonsin

Visst är det lyxigt med helt färska örter och grönsaker. Med LG:s nya Indoor Garden blir det enklare än någonsin att ha dessa tillhands för din matlagning. Indoor Garden är ett smart skåp för inbyggnad som tar hand om odlingen från frö till färska grönsaker eller örter. Skåpet är en hel trädgård som installeras i ditt kök och som med hjälp av smart teknik ser till att dina växter får en perfekt miljö att växa i. Indoor Garden håller koll på temperaturen, bevattning och cirkulerar luften för bästa resultat.

Indoor garden har ett modulsystem med plats för upp till 24 plantor. Dessa planteras med hjälp av färdiga fröpaket som innehåller allt som krävs för att de ska gro och växa. Användare kan via den tillhörande appen hålla koll på hur odlingen tar sig.

LG AI DD-tvättmaskin

För dig som är riktigt mån om dina kläder är LG:s nya ThinQ-tvättmaskin med Artificial Intelligent Direct Drivemotor (AI DD) det självklara valet. Tvättmaskinen känner inte bara av volym och vikt på tvätten utan avancerade sensorer inbyggda i maskinen känner dessutom av vilken typ av tyg den har och anpassar tvättprogrammet för den mest skonsamma tvätt med bästa möjliga resultat. På samma sätt tar LG:s nya ezDispense-funktion hand om doseringen av tvätt- och sköljmedel, allt för att dina kläder ska få bästa möjliga vård. Om du dessutom har en kompatibel torktumlare så kan tvättmaskinen skicka information direkt till den så att torkprogrammet optimeras efter innehållet i din tvätt. Enklare än så kan det nog inte bli.

Nya modeller av LG:s InstaView-kylskåp

LG:s InstaView-kylskåp har varit en succé världen över. Under CES 2020 presenteras helt nya modeller med större användarvänlighet och fler smarta funktioner. Craft Ice är en av dessa smarta funktioner som skapar helt runda isbitar. Dessa små issfärer smälter långsammare vilket gör att drycken hålls kall längre. En annan nyhet är andra generationens ThinQ-teknik. De modeller som kommer med den uppdaterade tekniken kommer att med hjälp av AI och kameror kunna hålla koll på vad du har i kylen och hjälpa dig med vad som måste handlas eller till och med komma med förslag på vad du kan laga med det du har hemma. Den transparenta frontpanelen gör det inte bara möjligt för dig att se vad du har i kylen, den fungerar även som en bildskärm på vilken du kan surfa på nätet eller titta på matlagningsvideos via WiFi.

Trådlösa städprodukter

Många användare tycker att det är ganska trist att städa, även om det behövs då och då. Med LG:s nya CordZero-produkter blir det kanske inte roligare men det blir betydligt enklare. LG Cord Zero ThinQ A9 och CordZero ThinQ Robotic Mob är de perfekta verktygen för att hålla golven skinande rena. LG CordZero ThinQ A9 kan förvandlas från trådlös dammsugare till en golvmopp och tillbaka igen med ett par enkla handgrepp. LG:s kraftfulla Smart Inverter Motor ser till att minsta lilla dammkorn sugs upp och den driver dessutom moppfunktionen när den är aktiverad.

LG CordZero Robotic Mop har dubbla roterande moppar och en frontmonterad Dual Eye-kamera som gör att den kan hålla koll på var den befinner sig och undvika kollisioner med omgivningen. Via ThinQ-appen kan du dessutom bestämma vilka rum den ska städa. I kombination med robotdammsugaren CordZero ThinQ R9 bildar moppen det perfekta radarparet, när robotdammsugaren är klar meddelar den robotmoppen var den ska ta vid. Visst låter det som om städning har blivit betydligt roligare?

Samtliga produkter kommer att visas upp under CES 2020 i LG:s monter #11100, Central Hall, Las Vegas Convention Center. Följ #LGCES2020 på sociala medier för att ta del av LG:s nyheter och aktiviteter under CES 2020.

Produkterna ovan kommer inledningsvis att lanseras i USA och Sydkorea följt av andra marknader. Ytterligare information om eventuell lansering i Norden kommer att meddelas senare.

Daniel Lamborn

Nordic Marketing Manager Consumer Electronics +46 73 512 53 83

LG Electronics innovativa tekniker, unika produkter och avancerad design är investeringar för framtiden.

LG Electronics är en av världens största leverantörer och en innovatör inom hemelektronik, vitvaror, mobil kommunikation och luftvärmepumpar. LG Electronics företagsfilosofi baseras på ett genuint människointresse och vår slogan Life’s Good innebär att vi genom våra produkter vill göra livet bättre, enklare och roligare för användaren.

Innovation, stilren design, smart teknik och pålitlighet är de fyra kärnvärden som sammanfattar varumärket LG Electronics. Se http://www.lg.com/se/foretagsinformation för mer information om LG Electronics och förstå vårt varumärke och vår designfilosofi, läsa om LG:s historia och tekniska innovationer och lära dig om LG:s engagemang för miljö och samhällsansvar.