Amir Omed, Siri Hane och Günther Mårder talar den 17 juni.

Lendo, UC och Företagarna bjuder in till öppet webinar om hur småföretagare agerade under Coronakrisens första månader

Den 17 juni arrangerar Lendo ett öppet webinar tillsammans med UC och Företagarna som en del av arrangemanget Framtidsarenan - ett digitalt samtalsforum likt Almedalsveckan där olika samhällsaktuella frågor diskuteras under två dagar 16-17 juni. Fokus under webinaret, som livestreamas, är att lyfta fram statistik kring likviditetslån, hur krisen slog mot småföretagarnas ekonomi under krisens första månader och hur småföretagare ser på framtidens utmaningar samt det nya företagsklimatet i Sverige.

Webinaret är gratis och öppet för alla att besöka.

- Vi är tre starka aktörer på företagsmarknaden som dagligen är i kontakt med småföretagare på olika vis och kommer under detta webinar att dela insikter om hur Coronakrisens första månader slog mot Sveriges viktiga småföretagare. Vi tycker alla tre att det är viktigt att dela den kunskap vi besitter om hur marknaden mår, därför ser vi fram emot ett interaktivt webinar med alla som vill delta, säger Amir Omed, Affärsområdeschef för Företag på Lendo.

Amir Omed från Lendo, Sveriges största jämförelsetjänst för privat- och företagslån, är webinarets första talare och han inleder med att dela insikter om hur krisen gjorde sig synlig på lånemarknaden. Han djupdyker även i statistik kring andelen sökta likviditetslån.

Siri Hane från Asiakastieto Group, där Allabolag, UC och Proff ingår på den svenska marknaden, delar därefter insikter om hur småföretagares ekonomiska situation förändrades under krisen samt vilka de tidiga indikationerna var på att krisen slog mot Sveriges småföretagare.

Webinaret avslutas med en summering av Företagarnas vd Günther Mårder om hur tusentals medlemmars upplevelse av krisen och hur småföretagare ser på framtidens utmaningar.

Merike Gardner Svärd, Brand Manager för Företagslån på Lendo, modererar webinaret. Det finns även möjlighet att ställa frågor till talarna under webinaret.

Praktisk information

För vem är webinaret? Ett webinar för dig som är småföretagare eller som arbetar inom någon bransch som dagligen är i kontakt med småföretagare. Är du bara intresserad av ämnet är du också varmt välkommen att lyssna.

Tid: 10.00-10.45 den 17 juni.

Webinaret live-streamas från denna länk:

youtube.com/watch?v=2A3bPtkBkJo&feature=youtu.be

Vill du ha webinaret i din kalender? Gör en anmälan via länken nedan:

För mer information eller frågor om webinaret, kontakta arrangör:
johanna.bjornback@lendo.se
Tel. 0728552295