Sommarsemester är perfekt för äventyr och nya upplevelser. LELOs guide hjälper dig att packa för "pleasure on the go".

Sommar, sol och semesterligg? Så packar du för en skönare semester

Semester, oavsett civilstatus, är ett perfekt tillfälle för äventyr och nya upplevelser. Oavsett om du reser över kontinenter eller njuter av en helgutflykt behöver du inte lämna orgasmerna hemma - tvärtom! Säkerställ att semestern blir riktigt skön i år - LELOs guide hjälper dig att packa för "pleasure on the go".

Välj rätt sexleksaker till semestern

När du väljer sexleksaker att ta med på semesterresan har faktiskt storleken betydelse. Små vibratorer, geishakulor och läppstiftsliknande vibratorer är perfekta val i resväska eller handbagaget då de är diskreta.

Ljudnivån är en annan viktig faktor. Se till att enheten gör jobbet tyst för att inte väcka oönskad uppmärksamhet som t.ex. i delade boenden, på tältplatser eller på offentliga toaletter - jo, dessa är faktiskt ställen där svenskarna ägnar sig åt sex enligt Onanirapporten 2024. Uppladdningsbara leksaker med USB-kompatibilitet är idealiska för resor, då det gör det möjligt att ladda med din laptop eller powerbank.

Packa smart
Att packa smart är avgörande - använd påsar eller små fodral för att hålla dina enheter organiserade och skyddade, alla LELOs produkter kommer med en smidig förvaringspåse. De flesta sexleksakerna är även utrustade med "travel lock" som förhindrar att de slås på i bagaget av misstag.

Lokala regler

Att hålla sig uppdaterad med flygplatsens säkerhetskontroller är också viktigt - även om sexleksaker är lagliga att resa med kan de väcka uppmärksamhet under säkerhetskontrollen. Se till att de är rena och förvarade separat för att undvika pinsamma situationer. Bekanta dig också med de lagar och kulturella attityder som råder gentemot sexleksaker på din destination för att undvika juridiska problem.

Toppval för diskret njutning på semester
- SONA™ 2 Travel - vår populära lufttrycksvibrator med soniska vågor i reseformat.
- HULA Beads™ - en vibrerande geishakulor som erbjuder en spännande hands-free upplevelse och kan användas var du än är.
- LELO DOT™ Travel - en mindre version av LELO DOT, en pinpoint-vibrator med absolut precision.
- MIA™ 3 - designad med diskretion i åtanke. Den liknar ett läppstift, så packas med fördel i sminkväskan. MIA3 är en av LELOs allra tystaste vibratorer vilket gör den till det perfekta tillskottet i resesortimentet.