Jenny Peura, Marketing- & Communications Manager LELO

Hon blir ny marknads- och kommunikationschef för LELO

Under pandemin ökade intresset för LELOs intima produkter markant. Nu rekryterar de Jenny Peura, tidigare marknadschef för Nordic Trampoline Parks AB (Yoump), för att stärka varumärket på den svenska marknaden ytterligare.

Sedan starten 2003 har det svenska intimlivsstilsföretaget LELO, som tillverkar och säljer premiumprodukter för sexuell njutning på en global marknad, tagit världen med storm. Idag är LELO världens ledande designervarumärke för intima livsstilsprodukter och sexuell njutning. Jenny Peura, med bakgrund från både byrå- och kundsidan kliver in som ny marknads- och kommunikationschef.

– Sex och sexualitet är en viktig del av varje människas liv. Det är på tiden att vi slutar att se på sexuell njutning som ett tabu och i stället ser det för vad det är, en form av self care. Viss avstigmatisering kring njutning och sexleksaker har skett de senaste åren, men ännu finns det mycket kvar att göra för att öppna upp för samtal kring sexuellt välbefinnande, säger Jenny Peura, ny marknads- och kommunikationschef för LELO.

Sen lanseringen har LELO varit banbrytande med hur personliga livsstilsprodukter upplevs i både utseende, känsla och funktion. Idag har de kontor som sträcker sig från Stockholm till San Jose och från Sydney till Shanghai.

– Jag ser jag verkligen fram emot att kavla upp ärmarna och arbeta för att stärka LELOs varumärke i Sverige. Det är en stor ära att få vara med på LELOs resa som handlar om så mycket mer än att sälja intima livsstilsprodukter. Vi vill förändra attityder och normalisera lust. Att få jobba med så viktiga frågor på ett globalt företag är en spännande utmaning, berättar Jenny.

Under pandemin ökade LELOs globala försäljning markant och den globala marknaden för sexuellt välbefinnande förväntas fördubblas fram till 2030. För att möta kundernas behov väntar flera nya produktlanseringar.

– Vi ser en ökad nyfikenhet på sex och njutning, vilket är otroligt spännande. Det är dags att vi, främst kvinnor, flyttar fokus från att tillfredsställa våra partners och i stället sätter oss själva först. Att tillsammans med LELO få möjligheten att stärka, tillfredsställa och inspirera till ett härligare sexliv känns alldeles fantastiskt, avslutar Jenny.