Nu kommer Leksands Knäckebröd med en efterlängtad nyhet; Trekant Havre.

Trekant Havre nyhet på knäckehyllan i höst

Nyhet från Leksands Knäckebröd

Nu kommer en efterlängtad nyhet i Leksands Knäckebröds klassiska trekantsfamilj; Trekant Havre. Lika populär som trekantsformen på knäckebröd är, är också havresmaken.

– Havreknäcket är ett sprött ljust knäckebröd med härlig havresmak, perfekt till ost och marmeladen på morgonen eller tekoppen på kvällen, säger, säger Annika Sund, marknadschef Leksands Knäckebröd.

Leksands Knäckebröd började baka på 1800-talet och har bakat knäckebröd lika länge. I dag drivs bageriet av sjätte generationen Joon, fortfarande efter samma recept som gammelfarm ors mormor bakade sitt knäckebröd med. Knäckebrödet är bakat helt utan tillsatser på enbart rena råvaror och sedan 2013 är bageriet helt fossilfritt.

Havre är en av våra mest älskade, nyttiga och mångsidiga sädesslag och kanske är det inte så konstigt att det odlades vid Medelhavet redan för sisådär 2 000 år sedan. Havreknäcke är ljusare än ett rågknäcke, lenare i smaken och har ett härligt knäck när man tar en tugga. Den har sin alldeles egna idolskara som inte kan tänka sig att vara utan den härliga havresmaken. Och trekantsformen har varit älskad även den sedan den kom redan 1986, smidig och enkel att förvara. Sedan dess har den dykt i upp i olika smaker, en del tillfälliga och en del här för att stanna.

Leksands Trekant Havre är ett lite ljusare knäckebröd bakat på havremjöl, fullkornsrågmjöl, lite vetemjöl samt vatten från vår egen källa.

– Trekantsknäcke har blivit vårt signaturknäckebröd. Med tanke på hur många som älskar havreknäcke känns det extra kul att välkomna Trekant Havre till trekantsfamiljen, säger Annika Sund, marknadschef Leksands Knäckebröd.

Leksand Trekant Havre ersätter det runda havreknäcket som slutade köpas in av flera kedjor i våras, vilket har gjort en storm i vår kundtjänst. Det kommer att finnas i de flesta butiker så som Ica, Coop, Hemköp och Willys med flera från vecka 37. Ett paket innehåller 200 gram och kostar cirka 18,50 kronor.

Är du intresserad av mer information, en speciell bild eller att prova Leksand Trekant Havre, kontakta Karin Pontén, se nedan.

För mer information, kontakta gärna:

Annika Sund, marknadschef, tfn 070 651 36 32, annika.sund@leksandsbrod.se

Karin Pontén, Vår PR-byrå, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se