Ny publikation av Ledarskapscentrums samarbetspartner Bruce Avolio

I det senaste numret av den vetenskapliga tidsskriften American Psychologist publicerar Bruce Avolio, en av deltagarna i Ledarskapscentrums forskarnätverk, tillsammans med några kollegor en artikel som ger ett förslag på ett nytt och bredare sätt att studera ledarskap. Artikeln är ganska avancerad och kräver en ganska stor förförståelse för ämnet, men för den som är intresserad i företeelsen och studieobjektet ledarskap så är den varmt att rekommendera. Artikelns abstract lyder som följer:

Utilizing the locus (source) and mechanism (transmission) of leadership framework (Hernandez, Eberly, Avolio, & Johnson, 2011), we propose and examine the application of an integrative process model of leadership to help determine the psychological interactive processes that constitute leadership. In particular, we identify the various dynamics involved in generating leadership processes by modeling how the loci and mechanisms interact through a series of leadership event cycles. We discuss the major implications of this model for advancing an integrative understanding of what constitutes leadership and its current and future impact on the field of psychological theory, research, and practice.

Referens:

Eberly, M. B., Johnson, M. D., Hernandez, M, & Avolio, B. J. (2013). An integrative process model of leadership: Examining loci, mechanisms, and event cycles. American Psychologist, 68(6), 427-443.

• bruce avolio
  • ledarskapscentrum