Magnus Carlings "Skogsmannen" släpps den 5 september

Magnus Carlings "Skogsmannen" släpps den 5 september

"Skogsmannen" är en berättelse om förlust, längtan och obesvarade frågor. I den tysta ensamheten av en svensk skog, lever Fredrik Berg sitt ungdomsliv ovetande om de mörka hemligheter som lurar i skuggorna av det förflutna.

Året är 1986, och en sommardag förändras allt när Fredrik stöter på en mystisk figur i skogen, en händelse som trumfar även hans vildaste fantasier och barndomslekar. Fredrik försvinner, och mysteriet om hans öde blir en gåta som ekar genom åren.

Decennier senare, i Göteborg 2023, får polisen Lovisa Karlsdotter ett brev som rör om i den gamla sorgen. Brevet innehåller en bekännelse och en karta till platsen där Fredriks kvarlevor kan finnas. Driven av en passion för rättvisa och en personlig demon, tar Lovisa sig an att lösa fallet som kastar skuggor långt in i hennes eget liv.

Kan Lovisa finna sanningen innan det är för sent eller kommer skogens mörka hemligheter förbli gömda för evigt?

Magnus Carling, född 1973, bor i Göteborg och arbetar som Informationssäkerhetschef på ett globalt företag. Sedan 1995 har han arbetat med IT och sett utvecklingen som både fascinerande och skrämmande. Skrivandet har funnits med Magnus sedan tidiga tonår och han skriver i vitt skilda genrer

Bokinfo

• Titel: Skogsmannen