Läs "Fi fi fiende" och lär dig att stå redo vid en samhällskris

Läs "Fi fi fiende" och lär dig att stå redo vid en samhällskris

I "Fi fi fiende" av Kåre Gravell möter vi ett Göteborg och ett Sverige som sitter i ett järngrepp som Ryssland kopplat. Här finns preppern Noel och hans kollega Åsa som försöker uthärda i en nedsläckt stad.

Hur har Mohamed det som kirurg på ett pressat Sahlgrenska? Lyckas Alsaadi lyfta Biskopsgården ur eländet som ett strömlöst samhälle innebär?

Följ SOG-gruppen, militärens särskilda operativa grupp, när den balanserar på lagens smala egg då gruppen tjänar i nationens intresse mitt under brinnande krig i Europa.

"Fi fi fiende" är en både spännande och lärorik roman om hur sårbart vårt moderna samhälle är när strömmen går och fienden slår till. Sverige sätts på hårda prov, prov som måste uthärdas och övervinnas.

Författaren vill ge läsaren kunskap om krisberedskap och inspirera till funderingar kring hur vår vardag och våra liv ser ut. Vad kan vi göra för att stå redo vid en större samhällskris?

"Fi fi fiende" är Kåre Gravells debutroman i ett ämne som ligger honom varmt om hjärtat, krisberedskap. Även om han har en stark dragning till skogen genom jakt och s.k. bushcraft så är det den vanliga krisberedskapen han anser är viktig för de flesta av oss.

Han är 58 år och har ett förflutet bla som föreläsare inom såväl varumärkesstrategi som krisberedskap. Inom ramen för detta har han startat outdoorvarumärket NeverLost och föredragen är många ute på företag och organisationer.

Sedan sex år arbetar han som lärare och tar tillfället i akt att prata om krisberedskap när de ryms inom hans ämnen SO, NO och svenska. Eleverna får lära sig hur lite det krävs för att de sk kaunna anta utmaningar som vid första anblicken verkar oöverstigliga.

Bokinfo

• Titel: Kåre Gravell