Förhandla i affärer av Viveca Sten

Lär dig förhandla med Viveca Sten!

Förhandla är roligt! Det kan också vara besvärligt, frustrerande och ibland rena rama katastrofen. Men när det flyter och adrenalinet pumpar finns det inget mer spännande du kan ägna dig åt.

Så inleder Viveca Sten sin hyllade bok Förhandla i affärer.

Sveriges vassaste förhandlingshjärna har samlat sina bästa råd och erfarenheter i boken Förhandla i affärer som omfattar hela förhandlingsprocessen – från förberedelser till förhandlingsstrategi och möten med främmande kulturer. Här får du hjälp att förstå mekanismerna som styr förhandlingsprocessen och kan finslipa din egen förmåga att förhandla som en vinnare. Boken bjuder på praktiska råd och smarta drag, liksom konkreta exempel från företagsvärlden som även kan användas i den privata sfären. Kort sagt allt man behöver veta för att lyckas!

Förhandla i affärer släpps i reviderad utgåva 22 augusti på Lava Förlag.

ISBN 978-91-885-2932-9
Utgivningsdag 22 augusti

VIVECA STEN är verksam som styrelseledamot och författare och är en efterfrågad föreläsare som varit chefsjurist på flera svenska storföretag. Hon har en jur. kand. från Stockholms Universitet och är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm. Under våren är hon tv-programmet Aftonbladet Morgons förhandlingsexpert och hördes nyligen som gäst i Karriärpodden och Förhandlingspodden.

2008 gjorde Viveca Sten sin skönlitterära debut med succéromanen I de lugnaste vatten. Hon räknas nu som en av våra största deckarförfattare och de fristående uppföljarna utgör deckarserien Morden i Sandhamn som ges ut i trettio länder. Böckerna har sålt i drygt fyra miljoner exemplar världen över. Den framgångsrika tv-serien som bygger på de första fem böckerna har visats i TV4 och hela världen för mer än sextio miljoner tv-tittare.

På andra förlag har Viveca Sten givit ut böckerna: Outsourcing av IT-tjänster, Internationella avtal - i teori och praktik och Skärgårdssommar. Kriminalromaner: I de lugnaste vatten, I den innersta kretsen, I grunden utan skuld, I natt är du död, I stundens hetta, I farans riktning, I maktens skugga och I sanningens namn.