En värld i förändring i "Bord för fyra" av Hans Henecke och Hans Ullmark

En värld i förändring i "Bord för fyra" av Hans Henecke och Hans Ullmark

Den 2 september släpps "Bord för fyra" av författarna Hans Henecke och Hans Ullmark. Det är en bok om fyra unga vänners väg till män, makar, fäder mor- och farfäder över sex decennier. En vindlande resa i en värld i förändring, om deras misstag, lärdomar, framgångar, dårskaper, kärlekar – och deras obevekliga åldrande. Om ett samhälle där rollerna för män och kvinnor har förändrats och där de fyra lärde sig att vara sårbara utan att bli svaga.

Om författarna

Hans Henecke är född 1946 på Söder i Stockholm, uppväxt i Blackeberg. Efter drygt femtio år i olika delar av Stockholm bor han sedan tjugofem år på Österlen i Skåne och odlar sitt eget vin. En kultursjäl i en byråkratkropp som jobbat med samhällsplanering, näringsliv och innovationsutveckling hela sitt arbetsliv. Henecke har alltid skrivit, grunnat och velat förändra världen eller åtminstone förståelsen av den. Och alltid sökt sig mot havet.

Hans Ullmark är född 1946 på Söder i Stockholm, uppväxt i Blackeberg. Närde tidig en dröm om att leva i USA och som det ofta blir med hans drömmar så flyttade han dit med sin familj 1984 för att jobba med reklam. Det gick oväntat bra för Ullmark och byrån han startade i New York och senare i San Francisco där han levt halva sitt liv. En strateg som hellre ville kreera, skriva och berätta, något han nu får utlopp för som partner i ett nystartat filmproduktionsbolag.

Bokinfo

• Titel: Bord för fyra