Brevväxling som förändrar livet: "Ryska posten" av Svetlana Diatchkova och Ingrid Esmaralda Winterhof

Författarna Svetlana Diatchkova och Ingrid Esmaralda Winterhof presenterar sin nya bok "Ryska posten" - en berättelse om två kvinnor från olika världar som genom brevväxling finner vänskap, hopp och en helt ny framtid.

Svetlana, fast i ett kärlekslöst äktenskap och monotont liv, upptäcker ett brev från svenska Ingrid. Deras kommunikation blir början på en resa som kommer att förändra Svetlanas liv för alltid. Genom sina brev lär de känna varandras världar, delar hemligheter och skapar en djup vänskap som övervinner avstånd och kulturella barriärer.

När Svetlana får chansen att resa till Sverige, tar hon modet till sig och möter Ingrid i verkligheten. "Ryska posten" är en inspirerande berättelse om vänskap som övervinner avstånd och om att våga följa sitt hjärta mot en okänd framtid.

Om författarna

Svetlana föddes 1963 i Sovjetunionen, nära Sverdlovsk. Under fem år studerade hon filologi och engelska språket på universitetet och återvände sedan till sin hemstad för att arbeta som lärare i engelska. Hon var en aktiv komsomolmedlem och trogen sovjetisk medborgare. När slumpen 1985 gjorde henne och Ingrid Winterhof till brevvänner blev Svetlanas liv aldrig som förr och hennes åsikter ändrades dramatiskt. Hon har två vuxna barn, jobbar på en gymnasieskola och bor i Helsingborg.

Ingrid Esmaralda föddes 1956 och växte sedermera upp på den skånska landsbygden, i Billesholm och Bjuv. Hon hoppade på ”hippietåget” och levde alternativt under en period i sitt liv. Hon arbetade på fabrik, som journalist, vårdbiträde och utbildade sig så småningom till familjeterapeut med eget företag. Ingrid Esmaralda är också verksam som medial rådgivare, har en aktiv blogg och har gett ut boken ”Esmaraldas seanser”. Hon har tre vuxna barn, flera barnbarn och är bosatt i Vejbystrand.

Bokinfo:

• Titel: Ryska posten