Banbrytande bok utforskar möjligheten att stoppa åldrandet

Banbrytande bok utforskar möjligheten att stoppa åldrandet

"Läkemedel mot åldrande" av Linus Petersson släpps den 15 augusti. Boken utforskar möjligheten att bringa åldrandet under medicinsk kontroll inom vår livstid och ger en grundläggande beskrivning av åldrande på cellnivå. Författaren spårar utvecklingen av åldrandets vetenskap från 1800-talet fram till dagens forskningsgenombrott.

Petersson diskuterar också de etiska frågeställningar som uppstår med möjligheten att stoppa åldrandet, såsom riskerna för överbefolkning. Boken ger insikter i den växande longevity-industrin som nu omfattar över 180 företag med $30 miljarder i kapital. Samtidigt berörs frågor om hur samhällssynen på åldrandet kan förändras och de potentiella konsekvenserna för individen och samhället.

"Läkemedel mot åldrande" är en tankeväckande och informativ bok som kommer att förändra hur vi ser på åldrande och dess potentiella behandlingar. Linus Petersson har skrivit en bok som inte bara informerar utan också utmanar läsaren att tänka kritiskt om framtidens möjligheter.

Linus Petersson M.Sc. arbetar som konsult inom läkemedelsbranschen och har tidigare studerat stamceller vid Karolinska Institutet. Han är co-founder till Swedish Longevity Cluster, en organisation med syfte att accelerera utvecklingen av läkemedel mot åldrande.

Linus agerar rådgivare till entreprenörer och investerare inom longevity-industrin och förekommer ofta i media.

Bokinfo

• Titel: Läkemedel mot åldrande