​​Nyhet! Larsa kompletterar ICA´s sortiment med 3 sorters delikatessyoghurt från Grekland

Larsa Foods kompletterar ICA´s sortiment med fler genuina smaker från Östra Medelhavet. Från v 20 kommer inte mindre än 3 grekiska delikatessyoghurt sorter finnas i ICA´s centrala beställningssortiment. Larsa har tidigare introducerat många Östra Medelhavsinspirerande nyheter till den svenska dagligvaruhandeln och var först med att lansera Ayran och 10% Medelhavsyoghurt i hink i början av 90-talet.

Ekologisk Getmjölksyoghurt, fetthalt 4%, 150 g

En delikatessyoghurt med krämig och len konsistens. Smaken är frisk och mild och passar till både frukost, mellanmål och matlagning. Den ekologiska getmjölkens fördelar är många. Getmjölk är skonsam för hjärta och kärl eftersom den större andelen korta och mellanlånga fettsyror gör att getmjölk inte är lika kolesterolhöjande som komjölk.

Fårmjölksyoghurt, fetthalt 6%, 200g

Tack vare det höga proteininnehållet i fårmjölk passar den utmärkt att göra yoghurt av. Yoghurten är frisk och mild passar till både frukost och matlagning.

Grekisk yoghurt, fetthalt 10%, 200g

Larsas äkta Grekiska yoghurt innehåller endast grekisk färsk mjölk, färsk grädde och levande yoghurtkultur. Yoghurten har en hög kvalitet och fetthalten på 10% gör den extra krämig och god.

Maria Meizar, marknadschef, Larsa Foods AB

maria@larsafoods.se

• ekologisk getmjölksyoghurt
  • grekisk yoghurt

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. Namnet Larsa kommer ursprungligen från en forntida stad i södra Mesopotamien och speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet. Larsas produkter är idag listade hos bland annat ICA, Axfood, Coop samt Bergendahls.

Följ oss på Twitter, Facebook, Instagram