Yoghurten & Vitostens historia

Upptäck och lär dig mer om hur vitost och yoghurt tog sig till Sverige med hjälp av vår tidslinje! Vi börjar i Mesopotamien och den fornordiska staden Larsa som förövrigt inspirerade oss till vårt företagsnamn!

• yoghurt
  • ayran
  • vitost
  • historia
  • mesopotamien
  • larsa

Nyhet! Larsa Foods kompletterar Ica´s vitostsortimentet med ekologisk getost från Grekland!

Det stora intresset för ekologisk och hälsosam mat som getmjölk samt influensen av nya matkulturer gör att konsumtionen av vitostar och yoghurt växer stadigt i Sverige. Larsa´s ekologiska getost från Grekland är en krämig vitost med lätt sälta och syrlighet samt en aromatisk smak av getmjölk. Getternas bete, Larsas unika vitostrecept och ostens mognad ger den här vitosten en unik karaktär!

Nyhet! Larsa Foods introducerar Oriental White 400g, perfekt till sallad och Meze!

Upptäck en av de mest populära smakupplevelserna från Östra Medelhavet! Nu kompletterar Larsa sitt gedigna vitostsortiment med Oriental White, i saltlake. Oriental White har en gräddig, lätt syrlig smak med tydlig sälta. Den är mjuk och slät i konsistensen och lätt att skära. Oriental White njuter du av i många goda mezerätter, som en perfekt salladsost eller helt enkelt bara som den är!