Tryggare hem med Lansen och Trygga Hem

Trygga Hem kommer att marknadsföra och sälja larm- och övervakningssystem från Lansen Home i Sverige. Detta är innebörden av en överenskommelse mellan parterna i dag. Trygga Hem har en rad olika försäljningskanaler genom sitt samarbete med SEB, Polisförbundet, Lantbrukarnas Riksförbund, Riksbyggen och Hyresgästföreningen.

Jonas Gudmunds, marknadschef på Trygga Hem, har stora förväntningar på samarbetet med Lansen.
- Vi har länge letat efter ett premiumalternativ med avancerad teknik, som samtidigt är lättinstallerat och designat så att det smälter in i ett modernt hem. Att man dessutom via ett vanligt SMS kan beställa högkvalitativa färgbilder från systemets kameror och få dem direkt till sin mobiltelefon eller sin dator är en funktion som många av våra kunder efterfrågat.

- Trygga Hem är en av de största leverantörerna av larmsystem till privatpersoner i Sverige och levererar tusentals hemlarmsystem varje år. Vi är mycket stolta över att Trygga Hem, efter noggrann utvärdering, valt vårt system för att förstärka sin produktportfölj, säger Klas Ohlsson, försäljningschef på Lansen Home.

Om Trygga Hem:
Trygga Hem är ett rikstäckande säkerhetsföretag och en av de största leverantörerna av larmsystem till privatpersoner i Sverige. Affärsidén är enkel: att erbjuda vanliga människor säkerhetsprodukter och -tjänster av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Trygga Hem jobbar endast med kända kvalitetsprodukter.

Om Lansen Home:
Lansen Home ingår i företagsgruppen Lansen Technology med säte i Halmstad. Lansen Home marknadsför och säljer ett trådlöst, designat och lättinstallerat larmsystem. Ett avancerat säkerhetssystem som övervakar hem och skyddar mot inbrott, brand och mycket mer. Systemet delar teknikplattform med Lansen PRO som är ett säkerhetssystem för professionella användare. Det innehåller finesser som överföring av bildsekvenser från hemmet direkt till en egen mobil, dator eller larmcentral, så att man kan se vad som händer när man inte är hemma. Dessutom kan man larma och styra systemet direkt från mobiltelefonen.

För mer information:

Trygga Hem AB Lansen Technology AB