Förenade Bil i Malmö storsatsar på Jaguar Land Rover

Förenade Bil i Malmö storsatsar på Jaguar Land Rover

Malmös finaste bilhus invigs 28. oktober. Bakom huset står Förenade Bil som är fast övertygade om en framtida tillväxt för Jaguar Land Rover i Sverige.

Stefan Trued – General Manager för Förenade Bil/Jaguar Land Rover tar emot oss i det imponerande bilhuset.

Till vänster innanför dörrarna står alla nya Jaguar-modeller till högermed framgångsrika SUV F-PACE och modellerna XE, XF och XJ. Till höger finns Land Rover-avdelningen där helt nya modeller som Range Rover Velar och Land Rover Discovery stjäl uppmärksamheten. Inom kort bereder man plats åt XF Sportbrake, Jaguar E-PACE, Range Rover Hybrid och inte minst elbilen Jaguar I-PACE, som äntligen innebär ett alternativ i lyxklassen för Tesla-ägarna och som lanseras under andra kvartalet 2018.

Passion är nyckelordet

Målet för Förenade Bil står klart: man vill bli en del av den tillväxt för Jaguar Land Rover som väntas under de kommande åren.

"Familjen Söderström med Joakim Söderström i spetsen såg potentialen i den resa som Jaguar Land Rover påbörjat och som kommer att intensifieras under de närmaste åren. Under denna resa kommer vi att få se många nya. spännande modeller i en takt vi inte sett förut", menar Stefan Trued, som också berättar att han investerat "heart and soul" i Jaguar Land Rover. En passion han förutsätter också kommer att finna bland personalen. Det återstår nämligen några anställningar innan bilhuset är 100 % igång.

"Jag hoppas anställa uteslutande personer med passion för våra märken och som förstår det DNA som båda märkena står för. Våra medarbetare ska också med på den resa vi nu påbörjar och vi vill att de ska förstå att Jaguar Land Rover inte bara består av premiumbilar, utan att dessa märken också bärs fram av passion och fascinerande historia. Om gårdagen, nutiden och framtiden", säger Stefan Trued.

Bilhuset som är 2 700 kvadratmeter stort och sysselsätter 15 personer när alla medarbetare är på plats.

Entusiasm över Förenade Bil hos BC Sweden

Hos BC Sweden är VD Jonas Lindow entusiastisk över den nya butiken på Djurhagegatan och inte minst över det åtagande som genomsyrar andan hos både ägare och den dagliga operativa verksamheten, "Jag är stolt över att leda Jaguar Land Rover i Sverige och jag är övertygad om att vi kommer att fåuppleva en kraftig tillväxt för Jaguar Land Rover under de kommande åren. Inte minst tack vare duktiga och hängivna återförsäljare. Duktiga och hängivna, det är precis vad Förenade Bil är. Jag är mycket glad över att de delar vår vision och vill följa oss på den här resan, att de investerar så pass mycket för att utveckla och utvidga våra två varumärken. Det blir lyckat för alla parter", säger VD Jonas Lindow, som i Sverige ska se till att försäljningen av Jaguar Land Rover i Sverige tredubblas under de kommande tre åren. Något som är möjligt eftersom det kommer mängder av nya produkter och för att återförsäljarnätverket kommer att byggas ut kraftigt.

Åter i butikens showroom har Stefan Trued en plan för hur hans butik ska bidra till att uppfylla dessa ambitiösa tillväxtplaner.

"Först och främst ska vi bege oss ut och träffa kunderna där de befinner sig. Där ska vi berätta för dem att Jaguar och Land Rover är ett alternativ till andra premiummärken. Vi ska få dem att intressera sig för våra bilar och vilja provköra dem. På så sätt kommer de att förstå vad som gör Jaguar och Land Rover till ett märke i kraftig tillväxt, säger Stefan Trued och betonar bland annat på att man tänker erbjuda 24 timmars provkörning, delta i samarbeten med andra premiumbrands och sprida budskapet mun till mun om att Jaguar Land Rover är det mest intressanta premiummärket i Sverige, säger Stefan Trued.

Presskontakt PR & Marketing Manager +46 730317617