Unikt byggprojekt i Åre – Liftnära och Sjönära

Nybyggnation av 18 st sjönära bostadsrättslägenheter – Lake Lodge Åre – planeras med byggstart sommaren 2013. Bakom projektet står företaget Åreskutan Fastigheter AB, som ägs av Årebröderna Lars och Andreas Hedström.

Fastigheten kommer att byggas i betong med träpanel utanpå. Allt för att smälta in i omgivningen och passa in rent utseendemässigt. Lägenheterna kommer att finnas i fyra olika storlekar, alla med balkong och utsikt över Åresjön och fjällvärlden. Marken, där på vilken lägenheterna kommer att byggas, ligger precis nedanför dalstationen på Åres populäraste lift,  VM8:an. Trots att Åre centrum bara är 600 meter bort har fastigheten ett lugnt och avskiljt läge.

- Vi är stolta över att få förverkliga vår dröm. Det har varit en lång resa att komma hit där vi är idag, och detaljplaneprocessen har varit väldigt komplicerad. Det har tagit drygt 2 år att få detaljplanen antagen. Men vi har haft en bra dialog med såväl Åre kommun, Trafikverket, Länsstyrelsen, Skistar och närliggande grannar. Det känns fantastiskt att snart kunna sätta spaden i jorden och, under förutsättning att tillträckligt många lägenheter säljs under vintern och våren, så startar vi bygget i sommar, säger Lars Hedström, delägare i Lake Lodge Åre.

Det återstår en hel del arbete innan första spadtaget kan tas och upphandling av extern arbetskraft ska slutföras. Fastigheten beräknas stå klar hösten 2014.

För mer information:

Lars Hedström, 0647-53200, 070-2113842, info@lakelodgeare.com

Mer bilder finner du i bifogat PDF-dokument.

Lake Lodge Åre är ett nytt bostadsprojekt - 18 lägenheter med unikt läge vid Åresjöns Strand. Helt nära Åres största liftområde – VM8:an. Lägenheterna beräknas bli färdiga för inflyttning hösten 2014. Projektet ägs av Åreskutan Fastigheter AB vars ägare är Åresönerna Lars och Andreas Hedström.Läs mer om Lake Lodge på: www.lakelodgeare.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------

I närområdet finns massor av aktiviteter och möjligheter till upplevelser.

Vintertid: Alpin skidåkning i Åre - Sveriges alpina centrum, längdåkning på sjön, skoteråkning i anslutning till sjön, fiske på Åresjön, bilkörning på isen, långfärdsskridskor på Åresjön, snöskor på Renfjället.

Sommartid: vandring på Åreskutan, cykling på Åreskutan och i Åres liftsystem, kanot och kajak-paddling på Åresjön, båtliv på Åresjön, skärmflygning från Åreskutan, fiske i i Åresjön, bada i Åresjön, kite- och vindsurfing på Åresjön, golf, zipline och multisport.

• lars hedström
  • åre