Ola Carlsson, franchisetagare och ägare till Lagerkungen Gävle

Nu öppnar Lagerkungen i Gävle

Imorgon, onsdag 14/4, öppnar Lagerkungen sin nya anläggning i Gävle.

Ola Carlsson är franchisetagare och ägare till Lagerkungens förrådsanläggning i Gävle och har investerat ca 3 miljoner kr för att starta upp verksamheten som ligger på Elektrikervägen 6.

"Det är en stor satsning, absolut, men jag tror verkligen på Lagerkungens koncept med en helautomatiserad anläggning. Det är enkelt att boka förråd via hemsidan (lagerkungen.se) och kunden får tillgång till sitt bokade förråd inom några få minuter", säger Ola och fortsätter: "Vi kan erbjuda 389 st förråd i varierande storlekar där det minsta utrymmet är som en förvaringsbox och rymmer ca en kubikmeter, till de största som är 20 kvadratmeter stora och rymmer upp till 60 kubikmeter. Behovet av förvaringsutrymme är stort hos både privatpersoner och företag och alla kunder kan känna sig trygga med att deras saker förvaras i torra, uppvärmda och övervakade förråd som dessutom alltid är tillgängliga dygnet runt".

Förrådsanlägningen i Gävle blir Lagerkungens andra som drivs av en franchisetagare, sedan tidigare finns det en förrådsanläggning i Borlänge som också drivs av en franchisetagare.

"Vi är väldigt glada och stolta över att vi nu öppnar vår andra Lagerkungenanläggning som drivs av en franchisetagare och det skall bli kul att se anläggningen här i Gävle fyllas med nöjda kunder", säger Jörgen Gomander, etableringsansvarig för Lagerkungen.

Nästa förrådsanläggning som Lagerkungen öppnar är i Trelleborg där uppbyggnaden av anläggningen påbörjades strax innan påsk och pågår för fullt just nu. Beräknad öppning i Trelleborg är i början av maj.

Kontaktuppgifter:

Ola Carlsson, franchisetagare och ägare Lagerkungen Gävle - 0705681020