Björn Broström, Karlskoga Selfstorage (th) och Jörgen Gomander, Etableringsansvarig Lagerkungen (tv)

Karlskoga Selfstorage går med i Lagerkungen

Björn Broström - ägare till Karlskoga Selfstorage - har tecknat avtal med Lagerkungen och blir franchisetagare.

Förutom Karlskoga Selfstorage så driver Björn även MABI Hyrbilar i Karlskoga. Björn startade Karlskoga Selfstorage 2014 och väljer nu alltså att gå med i Lagerkungen.

- Den största anledningen till att jag väljer att gå med i Lagerkungen är att det kommer bli enklare för både kunderna och mig. Kunderna kan boka, betala och få tillgång till sitt förråd på bara några minuter. För min egen del betyder det att jag kommer undan en nästan all manuell hantering i form av av tex hantering av kunduppgifter, bokningar och betalningar. Med Lagerkungens egenutvecklade system sköts detta per automatik. säger Björn och fortsätter Alla förråd är uppvärmda och när övergången till Lagerkungen sker den 2:a september i år kommer kunderna även att få tillgång till sina förråd dygnet runt, alla dagar.

Det kommer att byggas 35 helt nya förråd vilket innebär att Lagerkungen Karlskoga kommer kunna erbjuda 191 uppvärmda förråd i varierande storlekar - från 1m² till 18m².

- Med de nya förråden på plats kommer det finnas större möjligheter för kunderna att hitta rätt storlek för deras behov. Jag kommer också uppgradera säkerheten med bla ett nytt larm och ca 30 övervakningskameror. säger Björn och tillägger Alla kunder som hyr förråd här idag kommer att flyttas över till det nya systemet och den befintliga verksamheten fungerar precis som vanligt fram tills övergången till Lagerkungen sker. Om man är intresserad av att säkra nåt av de nya förråden så kan man inom kort förboka förråden på lagerkungen.se.

Jörgen Gomander är etableringsansvarig för Lagerkungen: - Att Björn väljer att gå med i Lagerkungen känns både bra och spännande. Vi har sedan tidigare åtta anläggningar runt om i landet men denna anläggning blir den första som vi konverterar, dvs gör om en befintlig förrådsanläggning så att den blir som våra övriga anläggningar. Björn är dessutom en Karlskogabo med lång erfarenhet både från att driva företag och att vara franchisetagare vilket Lagerkungen kommer att ha stor nytta av.

Lagerkungen Karlskoga blir den nionde förrådsanläggningen i kedjan.

Björn Broström, franchisetagare Lagerkungen Karlskoga, 070 - 555 27 66.

Jörgen Gomander, etableringsansvarig Lagerkungen Sverige, 072 - 466 31 02.