Elisabeth Kalkhäll - Gotland. Foto av Yvette Swartling.

Elisabeth Kalkhäll blir ny styrelseordförande för Lagerkungen.

Elisabeth Kalkhäll, före detta VD för Gotlandshem, går in som ny styrelseordförande för Lagerkungen samtidigt som kedjan är i en expansiv utvecklingsfas. Nu hoppas styrelsen att Elisabeth med sina 25 års erfarenhet av affärsutveckling och bakgrund inom fastighetsbranschen ska bidra med viktig kunskap för att förverkliga målet att göra Lagerkungen störst i Sverige - och på sikt etablera sig i Europa.

- Lagerkungen erbjuder en rak och enkel affärsidé och har verkligen ett genuint intresse av att jobba för franchisetagarnas bästa. Dessutom har styrelsen en väldigt hög ambitionsnivå och deras tydliga målbild imponerar på mig. Jag kommer att vara en aktiv styrelseordförande och bland annat bidra med mitt nätverk för att hitta både nya franchisetagare och fastighetsägare som har tomma lokaler, säger Elisabeth.

Lars-Åke Pettersson är en av de tre styrelseledamöterna (ägare) för kedjan och den som nu lämnar över ordförandeklubban.

- Vi är glada över att Elisabeth ser potential i Lagerkungen och vill vara med oss framåt. Att kunna sortera bland rollerna och ha en ordförande som inte är ägare eller ingår i den verkställande ledningen är ett sätt för oss att göra styrelsearbetet ännu mer professionellt. Vårt fokus just nu är att få kedjan att växa och se till att alla befintliga anläggningar har full beläggning. Vi har lämnat uppstartsfasen och gått in i ett expansivt skede, om ett år vill vi ha dubbelt så många franchisetagare som nu.

Det är en framtidsutsikt som Elisabeth anser är rimlig.

- Jag bedömer att Lagerkungen ligger helt rätt i tiden eftersom kombinationen att (våra) nyproducerade bostäder har färre och mindre förråd än tidigare, men vi själva har mycket prylar kräver en lösning. Konceptet med att ha öppet dygnet runt med bibehållen säkerhet är en konkurrensfördel. Det ska bli väldigt roligt och utvecklande att gå in som ordförande och känns lite speciellt eftersom min man och jag faktisk var två av de första kunderna när Lagerkungen etablerade sig här i Visby 2013.

Kontakt:

Lars-Åke Pettersson - lars-ake.pettersson@lagerkungen.se

Telephone: 0104058000

Elisabeth Kalkhäll - elisabeth.kalkhall@lagerkungen.se

Elisabeth Kalkhäll är jurist med kandidatexamen från Handelshögskolan i Göteborg och har jobbat med affärsutveckling i 25 år, bland annat på Almi Företagspartner Gotland under 15 år. Hon har också varit VD för Gotlandshem och driver idag Elisabeth Kalkhäll AB där hon erbjuder tjänster inom bland annat chefs- och ledarskapsutveckling.

Kort om Lagerkungen
Lagerkungen etablerades på Gotland 2013 och tillhandahåller ett franchisekoncept för att hyra ut förråd för förvaring. I dagsläget har man ett tiotal franchisetagare runt om i landet och ambitionen är att vara dubbelt så många om ett år - och ta sig ut på den internationella marknaden inom ett par.