Lagerhaus växer strategiskt - ny butik öppnas vid norska gränsen

Lagerhaus växer strategiskt - ny butik öppnas vid norska gränsen

Inredningskedjan Lagerhaus har under det senaste året öppnat i genomsnitt en ny butik i månaden – och nu är det Töcksfors som står näst på tur.

16 juni, precis innan sommarturisterna anländer, öppnar Lagerhaus sin 55:e butik i Töcksfors i Värmland. Det blir en rymlig butik full av varumärkets sköna inredningsdetaljer och festattiraljer.

- Vi har öppnat flera butiker på kort tid och just Töcksfors ären mycket spännande etablering, framförallt eftersom Lagerhaus design bevisat attraherar våra norska grannar. Vi har idag redan fyra butiker i Oslo och Bergen. Vår förhoppning är att Lagerhausbutiken ska bli ytterligare en stark anledning till gränshandeln i Töcksfors, säger VD Martin Almerud.

- Vi är jätteglada att kunna välkomna Lagerhaus till oss. De har ett brett och starkt urval som är mitt i prick för både våra norska och svenska kunder och Lagerhaus är ett bra tillskott till vår butikmix. Det är en mycket efterlängtad etablering! Berättar Madeleine Ward Centrumchef Töcksfors Shoppingcenter.

I butiken blandas Lagerhaus bassortiment med nya kollektioner av trendig design – allt ifrån sköna inredningsdetaljer för hem och hytte till dekorationer och festtillbehör för sommarens alla glada tillställningar.

För mer information kontakta press@lagerhaus.se eller VD MartinAlmerud, martin.almerud@lagerhaus.se.