Lagerhaus når 100.000 på sociala medier

Lagerhaus når 100.000 på sociala medier

I mitten av augusti slog följarantalet på Lagerhaus facebooksida om till 50.000 följare. Ett par dagar senare hände det samma på företagets instagramkonto.

Lagerhaus har varit aktiva på Facebook sedan 2010 och haft en framgångsrik resa med flera nytänkande kampanjer för sina följare. När företaget 2011 lanserade sin webshop fick facebookvännerna företräde och kunde handla i e-butiken under två veckor innan den öppnade för allmänheten.

Instagramkontot @lagerhaus_ab startades upp i augusti 2012 och har på två år ökat i rasande fart. Närheten till kunderna, en öppen dialog och ett aktivt bildflöde har gjort att många fått upp ögonen för Lagerhaus.

Under hashtaggen #lagerhausfavoriter kan instagramanvändare själva lägga upp bilder med Lagerhaus produkter för att inspirera andra och ibland lyfter företaget fram idéer och bilder tagna av följare i sitt flöde.

”Huvudfokus i vårt arbete med sociala medier är att inspirera våra kunder, dela med oss av tips och idéer till hur man kan förändra sitt hem enkelt och billigt med våra designade produkter.” - Johanna Cargioli, Marknadschef på Lagerhaus

Sociala medier, i synnerhet Facebook och Instagram, har under 2014 varit Lagerhaus primära marknadsföringskanaler.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 33 butiker och en växande e-handel i Sverige samt 19 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

We create Happy Moments!

Lagerhaus erbjuder inspirerande, prisvärda och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Genom våra ledord "We create Happy Moments" vill Lagerhaus med vårt sortiment bidra till ökad glädje i livets alla ögonblick.

Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs över 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows och Familjen Yngvesson.