Lagerhaus lanserar ny satsning för företagskunder

Lagerhaus lanserar ny satsning för företagskunder

Som ett led i Lagerhaus affärsplan gör nu företaget en satsning på ett helt nytt affärsområde som riktar sig mot företagskunder. Satsningen på företagskunder är en utveckling av ett redan visat intresse från företag som sträckt sig från event, kontorsmiljöer samt hotell och restauranger till laboratorier på Svalbard.

På samma sätt som Lagerhaus erbjuder en sömlös kundresa för konsumenter i butik och online, erbjuder Lagerhaus nu företagsförsäljning mot faktura direkt i butik samt beställningar online genom en ny e-handel för företag.

”Vi ser en stor potential i vår affär genom att underlätta för företag att köpa våra produkter. Vi har ett erbjudande och sortiment som passar många olika rum i olika verksamheter. Vi vill erbjuda en smidig köpupplevelse online för den som kan vänta några dagar på leverans, samtidigt som våra butiker alltid står för det omedelbara behovet.” säger Thérèse Elmquist, VD på Lagerhaus.

I samband med lanseringen kompletteras den befintliga lösningen för företagsförsäljning i butik med en helt ny e-handel - Lagerhaus Företag. Här kan företag ta del av ett brett utbud av produkter, unika erbjudanden och inspirerande tips direkt online.

”Den nya sajten är ett svar på den efterfrågan som vi redan sett från företag som kontaktat oss genom vår kundservice. Genom att skapa denna sajt har vi möjliggjort för företag att lägga sin order på egen hand och dessutom kan vi nu erbjuda bättre leveranslösningar” berättar Emilie Möller, E-handelschef på Lagerhaus.

Anteckningsblock Kontoret, fr. 49 kr.

Som registrerad företagskund följer flera fördelar såsom tips och inspiration kring event, presenter till medarbetare eller inredning av lunchrummet. Företagen får ta del av en sömlös och enkel köpupplevelse både i butik och online, och blir dessutom inbjudna till exklusiva event med aktuella teman inom deras bransch. För att förenkla logistiken erbjuder Lagerhaus flexibla leveransalternativ, där beställningen levereras direkt till den adress som passar företaget bäst.

E-handeln Lagerhaus Företag är nu lanserad och företag kan redan nu lägga beställningar. Inom kort kommer företag kunna skapa ett konto och börja utforska alla fördelar som kommer med att vara registrerad företagskund hos Lagerhaus.

Kontakta närmaste butik eller foretag@lagerhaus.se om ditt företag är intresserat av Lagerhaus erbjudande. Den nya e-handeln för företag nås via foretag.lagerhaus.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Thérèse Elmquist, VD
therese.elmquist@lagerhaus.se

Emilie Möller, E-handelschef
emilie.moller@lagerhaus.se

Mugg Jim, 6 för 149 kr. Ljuslykta Milk, fr. 99 kr.