Lagerhaus förstärker i samband med satsning i Norden

Lagerhaus förstärker i samband med satsning i Norden

Lagerhaus strategiska tillväxtplan är fastställd och innehåller planer på att växa såväl online som i butik i hela Norden. I samband med satsningen tillträder Thérèse Elmquist som ny VD och Johan Rybrink ansluter som ny styrelseledamot och delägare i Lagerhaus. Rybrink äger och driver familjeföretaget Rybrinks, som inkluderar Topz, Gunry och Clean Touch.

Styrelseordförande Karl Malmström kommenterar: "Vår strategiska plan ligger fast, där vi siktar på att växa i hela Norden, med start i Norge." I linje med denna plan stärker Lagerhaus sin position genom kapitaltillskott och nya delägare.

”Det är med stolthet vi vill meddela att Johan Rybrink ansluter till Lagerhaus och tar med sig en omfattande erfarenhet och dessutom en stark varumärkesportfölj.” fortsätter Malmström.

Johan Rybrink.

Dessutom tillträder Thérèse Elmquist som ny VD och ersätter Anette Yngvesson, delägare, som efter 2 år i VD-rollen nu fortsätter i en styrelseroll. Thérèse har haft rollen som marknad- och försäljningschef sedan 2023 och har den senaste tiden verkat som vice VD. Thérèse har en bred bakgrund med mer än 20 års erfarenhet inom retail från flera olika roller.

”Thérèse har med sin gedigna erfarenhet inom retail och sin tid hittills hos Lagerhaus visat att hon är rätt person att leda vår tillväxtresa framåt. Jag är stolt över att lämna över stafettpinnen till Thérèse och ser fram emot att fortsätta vårt fina samarbete i styrelserummet.” säger avgående VD Anette Yngvesson.

Förutom Johan Rybrink som ny delägare har även Peter Grönvall, Christer Ridderheim, Ulla Bäckström och Charlotta Warnhammar investerat i Lagerhaus. Befintliga ägare Goodfellows Ventures och familjen Yngvesson är tillsammans fortsatt majoritetsägare i Lagerhaus.

Lagerhaus ser fram emot en spännande framtid med stark tillväxt och utökad närvaro i Norden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karl Malmström, Styrelseordförande, Lagerhaus
E-post: karl.malmstrom@lagerhaus.se