Noll anmärkningar till Realgymnasiet i Malmö

Noll anmärkningar till Realgymnasiet i Malmö

Efter en tillsyn genomförd av Skolinspektionen står det klart att Realgymnasiet i Malmö får högsta betyg – noll anmärkningar.
– Det är väldigt roligt att få en bekräftelse på att den skola vi driver utifrån våra fyra ledord trygghet, utveckling, team och framgång, verkligen gör skillnad för våra elever. Det är ju inte minst eleverna som intervjuas vid en skolinspektion, och att få högsta möjliga betyg av dem är det bästa en skola kan få. Det är ju eleverna vi jobbar för, säger Max Gossell, rektor.

Realgymnasiet i Malmö uppfyller därmed alla krav när det gäller undervisning och lärande, trygghet och studiero, åtgärder mot kränkande behandling, samt utveckling av verksamheten.

Hittills är det tio Realgymnasier som fått noll anmärkningar av Skolinspektionen efter granskningen. Klara sedan tidigare är Realgymnasiet i Borås, Eskilstuna, Gävle, Göteborg, Linköping, Norrköping, Stockholm, Sundsvall och Uppsala.

– Det här är ytterligare ett bevis på att vi har en kvalitativ utbildning med ett koncept som förbereder eleverna både för yrkeslivet och vidare studier. Vi erbjuder alla elever behörighet till högskolan, vilket ger dem stora valmöjligheter och förutsättningar att lyckas i framtiden, säger Per-Erik Lorentzon, gymnasiechef för Realgymnasiet.

Beslutet går att läsa på Skolinspektionens webbsida här.

För frågor:
Max Gossell, rektor 0766-27 40 59
Per-Erik Lorentzon, gymnasiechef 0708-60 00 34

Lärandegruppen i Sverige AB - En av Sveriges största friskolekoncerner där vi skapar försprång till jobb för våra elever i framtida tillväxtbranscher.