L-Konsult Exhibition bygger UngBo 12

L-Konsult Exhibition AB är stolta och glada av att ha fått förtroendet att praktiskt genomföra och bygga alla vinnande förslag som skall visas på utställningen som pågår 1-30 september 2012 i Båghallarna (Gamla Bussgaraget) i Norra Sorgenfri i Malmö.

UngBo 12:s boutställning är Sveriges första boutställning för och av unga.

UngBo 12 är ett uppdrag initierat av Kommunstyrelsen i Malmö och drivs av Malmö stad, genom Stadsbyggnadskontoret i samarbete med ett antal samarbetspartners, företrädelsevis företag involverade i bostadssektorn.

UngBo 12 skapar debatt om bostadsbristen bland unga i Sverige. UngBo 12 är tre saker i ett; en idétävling öppen för alla mellan 18 och 30 år, en tävling för arkitektstuderande och Sveriges första boutställning för och av unga.

Tävlingen är indelad i två kategorier, Nybyggnad och OMbyggnad.

Läs mer på www.ungbo12.se

Som övergripande utställningsansvarig, konstnärligt ansvarig samt gestaltning har vi knutit till oss Joacim Carlsson som har en gedigen CV (bl.a. Sveriges Radio Tv Göteborg, Raid Projects, Los Angeles, Konstmässan 2008 Sollentuna, Skånes Konstförening Malmö, Galleri 54 Göteborg, Teknisk chef, Kunstnernes Hus Oslo, Utställningstekniker Millesgården 2005 – 2010).

Matti Molin kommer att vara ansvarig för visualisering och tekniska lösningar. Matti har ett förflutet från Färgfabriken i Stockholm med mängder av projekt bakom sig (bl.a. David Lynch-Eat my fear, David Byrne-Playing the Building, Ernst Billgren-Återvinning).

Carl Quist har vi anlitat som projektledare för att hälla ihop trådarna. Calle är egen företagare med lång erfarenhet av events och har bl.a. varit ansvaring projektledare på Red Bull Crushed Ice 2012 i Åre (på uppdrag av Fieldwork kommunikationsbyrå)

Kontaktperson på L-Konsult Exhibition är Hans-Peter Thorsen

Konceptet UngBo har utvecklats av Patrick Quist och Tommy Hedlund och ägs av Quist AB www.quistab.se

• l-konsult
  • l-konsult exhibition
  • monterdesign
  • mässa
  • mässmaterial
  • mässmonter
  • mässmontrar
  • utställning
  • 3d design
  • design
  • ungbo
  • patrick quist
  • tommy hedlund
  • boutställning
  • bostadsbrist
  • LKX

L-Konsult Exhibition (LKX) designar, producerar och bygger mässmontrar åt uppdragsgivare runt hela världen.

LKX erbjuder totallösningar i samband med mässor, utställningar och events. LKX tar hand om produktion från A-Ö, från idéskiss till genomförande, eller vissa utvalda delar.

Hans-Peter Thorsen

Presskontakt Verkställande Direktör, projektledare +46 (0)40 30 67 03