'Samarbetsavtal med Festool'

L-Konsult Exhibition har tecknat ett samarbetsavtal med Festool avseende design, produktion och byggnation av deras mässmontrar de närmsta 3 åren med möjlighet till förlängning.

Festool utvecklar, producerar och marknadsför högkvalitativa el- och tryckluftsverktyg, tillbehör och förbrukningsmaterial för den professionelle hantverkaren.

Det nya mässkonceptet visades för första gången på Tunbyg 2012 den 13-16 mars i Fredericia, Danmark.

Efter framgångsrika dagar på Tunbyg demonterades, fraktades och byggdes montern upp på Nordbygg 2012 på Stockholmsmässan, som öppnade den 20 mars, endast fyra dagar efter Tunbyg avslutades.

Nordbygg är norra Europas största och viktigaste byggmässa med över 800 utställare och 56000 besökare.

Det krävs naturligtvis en logistik och planering, från båda parter, att genomföra och bygga två stora mässmontrar med så kort tid emellan.

”Vi valde att arbeta med LKX efter att ha fått en offert och koncept som helt och hållet stämde överens med den vision vi presenterat. Monterdesignen har varit utmärkt och representerar precis de känslor vi vill förmedla under en mässa och teamet som byggt och demonterat montern är professionella och otroligt samarbetsvilliga.”

Marcus Pettersson, Festool AB - Marketing Team Leader SW/DK.

• 3d design
  • l-konsult