Välkommen till Kyl & Värmepumpföretagens "Seminarietorg" på Nordbygg!

Välkommen till Kyl & Värmepumpföretagens Seminarietorg på Nordbygg!

I anslutning till Kyl & Värmepumpföretagens monter, A25:30, mitt i A-hallen, har en seminariescen byggts upp.  Seminarietorget är ett enkelt, lättillgängligt och kostnadsfritt forum där besökarna får
ta del av inlägg från såväl företag som utbildare och forskningsinstitutioner. Det är bara att titta förbi och lyssna och det kostar inte en krona, det ingår i entrébiljetten till mässan.

-        Tanken är att bjuda besökarna på korta, intensiva och nyttiga seminarier som är lätt tillgängliga i mässhallen, säger Per Jonasson, vd, för Kyl & Värmepumpföretagen. Det är ett blandat program som rullar över mässans samtliga dagar, och vi tror att alla kategorier av besökare kan hitta något som faller honom eller henne i smaken.

Att arrangera seminarier i samband med mässor brukar annars kunna vara en utmaning.

-        Ofta är det förknippat med att man ska behöva ta sig till en annan lokal, eller till och med en annan byggnad, samtidigt som huvudanledningen till besöket på mässan just är att ta del av utställningen. Så, istället för att försöka slita folket bort från mässhallen ger vi dem ytterligare en anledning att vara på plats i den, säger Per.

-        Det är bara att komma förbi när det är dags för den eller de programpunkter man vill lyssna till, fotsätter Per. Antalet sittplatser är så klart begränsade men vi försöker se till att så många som möjligt kan ta del av programmet.

Länk till det kompletta seminarieprogrammet!

Kyl & Värmepumpföretagen är branschorganisationen för Sveriges kyl- och värmepumpentreprenörer.

Kyl & Värmepumpföretagen jobbar för medlemsföretagen gentemot omvärlden för att ta tillvara deras intressen. Vi håller kontakt med myndigheter och politiker och hjälper dem att fatta genomtänkta och kloka beslut som rör vår bransch. Vi samverkar med andra intresseorganisationer och marknadsför våra medlemmars kompetens. För att säkerställa tillgång till välutbildad personal, när företagen behöver förstärkning, har vi ett nära samarbete med skolor och utbildare. Föreningen utvecklar och ger ut branschstandarder och riktlinjer för vad som är god branschpraxis i olika sammanhang. Vi tar fram olika typer av leveransbestämmelser och avtal för en enklare och tydligare kommunikation med kunder och leverantörer.
Kyl & Värmepumpföretagen ger även ut tidningen KYLA+ Värmepumpar, en facktidskrift för alla som på ett eller annat sätt kommer i kontakt med kyl- och värmepumpanläggningar.

Föreningens verksamhet är uppdelad i fyra olika sektioner, inriktade på olika marknadsområden. Kyla, Värmepumpar, Mobil luftkonditionering samt Utbildning.
Vårt mål: en attraktiv och synlig bransch med aktiva och lönsamma företag!

Presskontakt Marknadsansvarig (föräldraledig) +46 (0)8-512 549 54
Elisabeth de Brito