Ulrik Lundsfryd fortsätter som VD för Peugeot i Sverige

Efter ett händelserikt år med många nya utmaningar på den svenska marknaden står det klart att Ulrik Lundsfryd fortsätter som VD för Peugeot i Sverige.

Ulrik Lundsfryd återvände till Peugeot Sverige i juni 2009 efter att framgångsrikt har styrt företaget mellan 1999 och 2006, då Peugeot klättrade från 16:e till 5:e plats på den svenska försäljningstoppen.

- Det var ett lätt beslut att fortsätta ytterligare några år som VD eftersom jag och alla Peugeot medarbetare vet att märket har stor potential att ta marknadsandelar under de kommande åren, säger Ulrik Lundsfryd. Hittills i år har Peugeot ökat med drygt

40 % i nybilsregistreringarna för personbilar.

Peugeot har redan idag ett brett och modernt modellprogram och en professionell återförsäljarkår och många nya modeller med spjutspetsteknologi lanseras under nästa år.

- Redan i april lanserar vi vår nya familje- och tjänstebil Peugeot 508 och flera andra miljöbilar med banbrytande teknologier kommer under hösten 2011 och 2012. Peugeot erbjuder elbilar, e-HDi (Stopp & Start) på flera modeller och blir först i världen med dieselhybridteknologi, avslutar Ulrik Lundsfryd.

Ladda ner högupplösta foton på VD Ulrik Lundsfryd och alla Peugeots modeller på vår hemsida www.peugeot.se/press

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot fortsätter sin utveckling med lanseringen av RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 procent elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika.