Peugeot tillbaka som återförsäljare i Enköping och Kungsängen!

Nu återkommer Peugeot som återförsäljare och verkstad i både Enköping och Kungsängen.

Det var senast 2008 som Peugeot fanns på kartan i Enköping – men nu är det dags att åter slå upp portarna, denna gång i Bilforums regi. Bilforum startade sin verksamhet 1989, då som GM-handlare, och har idag totalt 45 anställda. Huvudsätet finns i Enköping, med filialer i Kungsängen och Märsta, varav Enköping och Kungsängen är fullserviceanläggningar.

I mitten av februari 2012 introducerar Bilforum de franska lejonen på sina anläggningar i både Enköping och Kungsängen. Det innebär att befintliga och nya Peugeot-kunder får en servicepunkt i sitt närområde för allt som rör bilen, både vad gäller försäljning samt service, reservdelar och tillbehör.

-    Vi har länge tänkt komplettera vårt utbud med ett till märke. Peugeot har produkter som vi tycker skulle passa oss bra framöver och speciellt på företagsmarknaden som bara växer och där det gäller att vara med, säger Alf Johansson, VD för Bilforum.

Peugeot har idag ett av marknadens bredaste modellprogram när det gäller personbilar med allt från lilla 107, storsäljarna 207 och 308, till den eleganta 508, samtliga modeller finns tillgängliga i miljöbilsutförande. Under 2012 kommer tre nya modeller att introduceras, två dieselhybrider (3008 HYbrid4 och 508 RXH), samt Peugeot 208 – en ny klassledare i småbilssegmentet. Peugeot har dessutom ett brett transportbilsprogram som fyller behovet av smidiga och flexibla lösningar.

För mer information, kontakta:
Robert Augustsson, Peugeot Sverige, 070-618 34 11 eller robert.augustsson@peugeot.se
Alf Johansson, Bilforum AB, 070-710 62 30 eller alf.johansson@bilforum.biz

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2010 RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Den nyligen lanserade familje- och tjänstebilen Peugeot 508, en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande, har blivit en riktig succé. Nästa modell på marknaden är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4.