Peugeot stärker sina positioner i Stockholm

Peugeot stärker sina positioner i Stockholm

Den 2 september 2013 tar Peugeot Sveriges generalagent KW Bruun Autoimport AB över Nacka-anläggningen från Autoexpo tillsammans med två erfarna vd:ar från Peugeotanläggningar i Stockholm, Robin Jönsson och Mats Jonsson. De nya ägarna har sålt och servat Peugeot med stor framgång i många år och fokus är att öka försäljningen ytterligare på Värmdölandet och överträffa förväntningarna hos dagens och framtidens Peugeot-ägare.

På Stockholms norra sida har Peugeot flera framgångsrika fullserviceanläggningar som har högsta fokus på kundupplevelsen; J-bil finns i Haninge, Upplands-Väsby och Täby och nyetablerade Bilforum i Kungsängen samt verkstäderna Direct Connection Bilservice och JSK Autoservice. Den 2 september avslutas därmed Peugeots representation hos Autoexpo Kista.

Peugeots anläggning i Nacka är väl etablerad och erbjuder både försäljning och service av nya och begagnade Peugeot sedan många år tillbaka. Autoexpo, som drivit Peugeotförsäljningen framgångsrikt under cirka tre år, lämnar således över stafettpinnen till K W Bruun Autoimport AB, Robin Jönsson, Vd för Peugeot i Sätra och Mats Jonsson, Vd för Autoexpo Nacka vars breda och långa kompetens inom Peugeot kommer gynna alla privat- och företagskunder i Nacka med omnejd. Namnet på det nya bolaget blir Friebergs Bil i Nacka.

- Nacka är ett starkt Peugeot-distrikt och vi ser fram emot att öka personbilsförsäljningen, särskilt med vår nya fina modell 2008 och nya 308 som kommer under hösten. Vi kommer även satsa ännu hårdare på att överträffa tjänstebilförarnas och transportbilsköparnas förväntningar och behov, säger Robin Jönsson, Vd på Peugeot i Sätra.

Robin Jönsson driver Peugeot i Sätra sedan närmare 13 år med stor framgång och hög kundnöjdhet vilket resulterat i många lojala kunder, både på försäljningen och verkstaden. Idag säljer fullserviceanläggningen Sätra Motorcenter närmare 600 nya Peugeot person- och transportbilar och drygt 1000 bilar totalt per år inklusive begagnat.

Mats Jonsson ansvarar för Autoexpo Nacka och har sålt Peugeot i drygt tio år. Han har således redan god kännedom om distriktet och känner kunderna väl.

- Vi utvecklar ständigt servicegraden och våra kunder ska alltid känna att de får mycket valuta för pengarna, lovar Mats Jonsson, Vd för Autoexpo Nacka. Vårt mål är att fler ska upptäcka att Peugeot erbjuder marknadens bredaste och modernaste modellprogram med både person- och transporbilar, och inte minst att bilarna är de mest bränslesnåla.

Den 2 september är det invigning av nya Friebergs Bil i Nacka. Uppköpet av Peugeot i Nacka stärker Peugeots närvaro på marknaden och säkerställer en högre service till Peugeotkunderna i östra Stockholm.

För mer information, kontakta:

Per Brinkenberg, Vd Peugeot Sverige, 070-576 11 20 eller per.brinkenberg@peugeot.se
Robin Jönsson, Vd Peugeot Sätra, 073-340 61 60 eller robin@satra.peugeot.se
Mats Jonsson, Vd Autoexpo Nacka, 08-5800 6810 eller mats.jonsson@autoexpo.se

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter drygt 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2011 familje- och tjänstebilen Peugeot 508 - en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande - som blivit en riktig succé i hela Europa och Kina, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. 2012 lanserades banbrytande modeller såsom världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4, 508 RXH och nya generationens småbil - Peugeot 208. I år är det dags för läckra 208 GTi och crossovern Peugeot 2008.