Nya DS3 Crossback.

Offensiv DS-satsning i Sverige - med nya återförsäljare

PSA-gruppens målsättning är tydlig. DS ska sätta fransk prägel på premiumklassen. Nu etableras DS på bred front i Sverige - med start i Stockholm, Malmö och Ängelholm.

- Det finns en oerhört stor potential i varumärket DS. Med modeller som DS7 Crossback och DS3 Crossback har vi definitivt en bra möjlighet att etablera oss på den svenska marknaden. Därför väljer vi nu att göra en offensiv satsning på nya svenska DS-återförsäljare, säger Tobias Pettersson, vd för K.W. Bruun Autoimport, som är generalagent för DS, Peugeot och Opel i Sverige.

2014 valde PSA-gruppen att presentera det fristående varumärket DS. Målsättningen var att skapa ett premiummärke med fokus på fransk innovation och design, för att utmana konkurrenterna i premiumklassen. Denna satsning har resulterat i kritikerrosade DS7 Crossback och under 2019 lanserar DS även PSA-koncernens första elbil i DS3 Crossback E-tense.

På den svenska marknaden har DS hittills främst riktat sig mot kunder i Stockholmsregionen men i och med årets nylansering av DS7 Crossback väljer K.W. Bruun Autoimport att utöka med återförsäljare på nya orter, samtidigt som närvaron stärks ytterligare i huvudstaden.

- Detta blir det första steget i vår etablering av DS på den svenska marknaden. Det är Malmö, Stockholm och Ängelholm som är aktuella nu i ett första steg men vi räknar med DS-återförsäljare på fler orter framöver. Vi arbetar också med att etablera ytterligare verkstäder för varumärket DS med ambition att täcka hela landet, säger Robin Jacobsson, Marknadsdirektör för K.W. Bruun Autoimport.

De nya DS-återförsäljarna är Callisma i Danderyd, Motor Village i Ängelholm, Hedin Bil i Malmö samt Sätra Motorcenter i Sätra. Dessa återförsäljare kompletterar på vis Hedin Bil i Akalla som sedan tidigare säljer DS. Samtidigt etableras DS digitalt genom dsleasing.se, där det exempelvis går att privatleasa en DS7 Crossback för 2 999 kr i månaden direkt via hemsidan.

- Genom nya återförsäljare kommer vi närmare våra kunder. Att komplettera detta med en digital satsning, där privatleasing av DS bara är ett klick bort, ökar vår tillgänglighet ytterligare. Något som är en viktig del i vår nationella strategi för DS, säger Robin Jacobsson.

De nya DS-återförsäljarna inleder försäljningen av DS-modeller omedelbart och DS7 Crossback finns tillgängliga hos återförsäljarna från och med idag.

DS Automobiles är PSA-gruppens premiummärke. Märket skapades 2014 med målsättningen att producera produkter med hög kvalitet baserat på inspiration hämtad från fransk avantgarde, med hög innovationsnivå och utmanande design.