Nordens största Peugeot-anläggning öppnar i Sätra!

Den 23 mars öppnar Peugeots nya fullserviceanläggning i Sätra i södra Stockholm. Peugeot har sedan tidigare varit representerat i området, men i takt med ökad efterfrågan både på försäljnings- och servicesidan slår Sätra Motorcenter upp portarna till sin imponerande anläggning på 6 800 kvadratmeter. Med den nya anläggningen ökas kapaciteten avsevärt genom en satsning på service - hela 21 verkstadsplatser finns för att möta kundernas behov. Peugeots breda och kompletta modellprogram kommer att visas i två plan, med plats för 50 nya bilar och 70 begagnade, vilket är mer än fem gånger fler än i den tidigare bilhallen i Sätra. Cirka 35 personer kommer att arbeta i den nya anläggningen, som också rymmer en butik och ett 1 000 kvadratmeter stort reservdelslager. Den nya hallen är hela 6 800 kvadratmeter, vilket gör den till Peugeots största fullserviceanläggning i Norden. Peugeot är hittills i år Sveriges femte mest sålda bilmärke och anläggningen i Sätra kommer att stärka Peugeots position i Stockholm ytterligare. Robin Jönsson, som är vd för Sätra Motorcenter, räknar med att cirka 1 200 kunder kommer att köpa en ny bil och 600 en begagnad i den nya anläggningen under 2007. I och med öppnandet av den nya hallen kan Sätra Motorcenter också satsa mer på transportbilskunder än de haft möjlighet till tidigare. - Vi har ett brett transportbilsprogram som är mycket intressant för alla sorters företagare. Nu har vi större möjlighet att visa styrkan och bredden i hela vårt produktutbud, säger Robin Jönsson. Under invigningshelgen bjuds kunderna på en rad spännande överraskningar och attraktiva erbjudanden. Tillsammans med några utvalda samarbetspartners presenteras priser och produkter utöver det vanliga. Musikuppträdanden med artister från Melodifestivalen och Idol är också något att se fram emot under helgen. PR / Information Mars 2007