K.W. Bruun Automotive på plats med elbilar på eCarExpo i Stockholm

K.W. Bruun Automotive på plats med elbilar på eCarExpo i Stockholm

Under valborgshelgen äger elbilsmässan eCarExpo rum i Stockholm och K.W. Bruun Automotive är på plats med elbilar från bilmärkena Opel, Citroën och Peugeot.

– Vi tycker det är fantastiskt kul att mässan är tillbaka och givetvis att vi är på plats med elbilar från Peugeot, Opel och Citroën, tre bilmärken som alla har satsat mycket på elektrifieringen under de senaste åren, säger Christian Rådh, Director B2B & Direct Sales på K.W. Bruun Automotive.

För sex år sedan startade eCarExpo och har sedan dess etablerat sig som den ledande elbilsmässan i norra Europa. Efter två års uppehåll under pandemin är mässan nu tillbaka i Stockholm under valborgshelgen med start 29 juni i Friends Arena.

– Intresset kring våra elbilar är stort och därför ska det bli fantastiskt kul att kunna visa upp dem i ett forum som fokuserar på elektrisk mobilitet. Vi är på plats med tre snygga montrar där vi gärna tar emot besökare som vill upptäcka våra modeller, säger Christian Rådh.

Besökare på mässan kommer kunna röra sig bland bilmärkena och ta del av de senaste nyheterna från bilbranschen. K.W. Bruun Automotive erbjuder även provkörning av flera modeller.

– Vi vill att våra modeller ska upptäckas på alla vis, och därför kommer vi självklart erbjuda alla som vill möjligheten att provköra populära modeller som nya Opel Mokka-e och nya Citroën ë-C4, samt Peugeots syskonmodeller Peugeot e-208 och Peugeot e-2008 som båda finns på plats, avslutar Christian Rådh, Director B2B & Direct Sales på K.W. Bruun Automotive.