J BIL AB tar över försäljningen av Peugeot i Täby!

J BIL AB tar över försäljningen av Peugeot i Täby!

J BIL är sedan 1998 återförsäljare av Peugeot i Upplands Väsby under marknadsnamnet Peugeot Väsby. Sedan 2010 driver företaget även verksamhet i Haninge genom Peugeot Haninge och i början av september är det dags att utöka företagets försäljning även i Täby. Bil Wester, som drivit Peugeotförsäljningen mycket framgångsrikt under många år, lämnar således över stafettpinnen till ägarna av J BIL AB, Robert Johnsson och John Marnell, vars breda kompetens inom Peugeot med inriktning på transportbilsförsäljning kommer gynna företagen i Täby med omnejd.

Bil Wester i Täby har bedrivit försäljningen av Peugeot sedan 1980 under ledning av företagets VD och ägare Göran Wester, som också äger fastigheten.

- Vi har en bakgrund med fokus på lätta transportbilar till alla tänkbara yrkesgrupper och vi ser fram emot att fortsätta verksamheten i Täby, som Göran Wester med stor framgång byggt upp under lång tid, säger Robert Johnsson, Styrelseordförande i J BIL AB.

I september är det invigning av nya Peugeot Täby. De nya ägarna tar över försäljningsverksamheten som kommer fortsätta att bedrivas i befintliga lokaler med Göran Wester som fastighetsägare.

- Det är ett starkt Peugeot-distrikt och vi ser fram emot att bredda den starka positionen inom personbilsförsäljning samt utöka med försäljning av transportbilar, säger John Marnell, VD på J BIL AB.

J BILs affärsidé är att köpa, sälja och sköta om Peugeotbilar samt begagnade transportbilar med högsta fokus på kundupplevelse. Genom kärnvärdena KÄRLEK-ENERGI-DYNAMIK är målet att skapa en arbetsplats som präglas av ett dynamiskt arbetssätt, där personalen trivs och känner gemenskap, vilket gynnar kunderna.

Företaget har idag 45 anställda och en försäljningsvolym på 1 500 bilar per år samt en omsättning på 233 Mkr 2011.

Bolaget drivs av VD John Marnell och Styrelseordförande Robert Johnsson. Genom förvärvet av verksamheten i Täby beräknas personalstyrkan öka med 5 anställda och försäljningsvolymen öka med 600 bilar.

För mer information, kontakta:

Robert Johnsson, J BIL AB, 073-512 25 69 eller robert.johnsson@jbil.se
John Marnell, J BIL AB, 08-546 302 11 eller john.marnell@jbil.se
Göran Wester, Bil Wester, 08-446 33 77 eller goran@blwester.se

Regioner

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter drygt 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2011 familje- och tjänstebilen Peugeot 508 - en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande - som blivit en riktig succé i hela Europa och Kina, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Årets banbrytande modeller är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4, 508 RXH och nya generationens småbil - Peugeot 208.