Förstärkt organisation och ny Marknadschef för Peugeot i Sverige

Förstärkt organisation och ny Marknadschef för Peugeot i Sverige

K W Bruun Autoimport AB, generalagenten för Peugeot i Sverige, har inför höstens ökade efterfrågan på nya bilar förstärkt sin organisation inom strategiska områden såsom transportbilar, företagsförsäljning och med fler regionchefer. På marknadsavdelningen har erfarna Kenneth Holmgren nyligen tillträtt som Marknadschef, vilket inleder en offensiv satsning på Peugeots varumärke.

Kenneth Holmgren är 38 år och bor i Stockholm. Han är gift och har två barn som är 4 och 8 år. Efter att ha avslutat sina studier vid Lunds Universitet (Ek mag inom Marketing/Brand Management) inledde Kenneth sin karriär inom bilbranschen.

Han började sin bana hos Saab 1996 och kommer närmast från GM där han arbetat som Brand Manager (GM Nordic & Ireland), Nordic CRM Manager (GM), Nordic Communication Manager (Opel). Hans senast uppdrag var som Nordic Marketing Manager inom After Sales för Opel.

- Jag ser verkligen fram emot att lansera Peugeots innovativa miljöteknologier - elbilen iOn, världens första dieselhybrid i Peugeot 3008, e-HDi (mikro-hybrid) i hela dieselprogrammet och plug-in hybriden – under de kommande två åren. Peugeot erbjuder väldigt spännande lösningar för att minska utsläppen utan att kompromissa med körglädjen, vilket passar oss miljömedvetna svenskar, säger Kenneth Holmgren.

2010 är året för Peugeots 200-årsjubileum och början på märkets modernisering av sin identitet. Förutom den nya lejonsymbolen, nytt formspråk och en spännande produktoffensiv får märket en unik signatur som illustrerar att Peugeot fortsätter att beröra:

Peugeot, MOTION & EMOTION.

Peugeot satsar på att erövra nya målgrupper. Märket investerar i Crossover, SUV och MPV-segmenten och flera nya spännande modeller har lanserats det senaste året; den hyllade sportcoupén RCZ, den sjusitsiga familjebilen 5008, crossovern 3008 samt ikonen 206+ för att nämna några.

- Under våren lanserar vi nya Peugeot 508 som erbjuder allt det som förväntas av en familje- och tjänstebil idag och mycket mer därtill – läcker design, kvalitet, körglädje och inte minst högteknologiska drivkällor som minskar bilens påverkan på vår miljö, avslutar Kenneth Holmgren, Marknadschef för Peugeot i Sverige.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot fortsätter sin utveckling med lanseringen av RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 procent elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika.