Första spadtaget för en ny Peugeotanläggning i Malmö!

En av norra Europas största Peugeot-anläggningar på totalt 6 200 m2 håller på att byggas i Malmö, i det nya bilområdet Fredriksberg. Det blir en toppmodern fullserviceanläggning med person- och transportbilsförsäljning och verkstad med rejält utökat reservdelslager under ett och samma tak. Anläggningen kommer att ha hela 26 verkstadsplatser och en stor kundmottagning, allt för att möta behoven från den ökande bilparken i Malmö som är en följd av Peugeots försäljningsframgångar i Sverige. - Det är enormt viktigt för oss med hög kompetens, god kapacitet och kvalitet. Vårt mål är att alla Peugeotägare ska vara mycket nöjda med sitt bilägande, säger Henrik Mainz, vd för Malmö Bilcentrum AB. Anläggningen byggs helt i överensstämmelse med Peugeots globala identifikationskoncept "Blue Box", vilket innebär att kunderna möts av en estetisk och professionell atmosfär. I Sverige finns det 25 färdiga Blue Box anläggningar och ytterligare 18 är under projektering. - Peugeot är hittills i år Sveriges femte mest sålda person- och transportbilsmärke och fullserviceanläggningen i Malmö kommer att stärka Peugeots position ytterligare, säger Sofie Palmér, vvd på K. W. Bruun Holding Sverige. Malmö Bilcentrum AB omsätter idag ca 200 msek årligen och förväntar öka försäljningen med ca 15 procent årligen under de kommande fem åren. Vid den nya anläggningen beräknar man sälja cirka 2000 bilar per år. Tio personer kommer på sikt att nyanställas utöver de 45 som arbetar på Malmö Bilcentrum idag. Henrik Mainz och K. W. Bruun Holding Sverige äger 50 procent var av den nya fullserviceanläggningen i Malmö som beräknas slå upp portarna under hösten 2007. Eventuella frågor besvaras av Sofie Palmér, vvd på K. W. Bruun Holding Sverige som nås på telefon 070-576 11 02. För redaktionens fria förfogande finns det foton på Sofie Palmér och Henrik Mainz och de 45 anställda på Malmö Bilcentrum när de tar de första spadtagen till den nya Peugeotanläggningen i Malmö. Övriga medverkande var representanter från Malmö Stad och Skanska Hus Syd.