Pressmeddelande -

Kvix inleder samarbete med Matkomfort för ett aktivt liv och en god kosthållning

Kvix har i samarbete med kocken Henrik Isaksson, tillika grundaren av Matkomfort tagit fram en genomtänkt matlåda - Hälsolådan med hälsosam och energirikt innehåll - så att Kvix-medlemmar ska kunna äta god, nyttig och vällagad mat varje dag och Matkomforts kunder ska kombinera god kosthållning med aktivt liv genom Kvix. Det skall vara enkelt att göra hälsosamma val, anser båda parter.

Som en inflytelserik aktör inom digital hälsa, med över 62 000 medlemmar vill branschledande Kvix inspirera till långsiktig livsstilsbalans med hållbara, goda och samtidsenliga matvanor.

Med Matkomforts läckra Hälsolåda får du heta tips och guidelines om hur du kan tänka smartare kring maten och göra vardagen godare och enklare.

– Med den energifördelade "Hälsolådan" vill vi inspirera till goda matvanor tillsammans med en aktiv livsstil som håller i längden. En aktiv och välmående kropp är en glad kropp! I ett hushåll med heltidsarbetande vuxna är det perfekt med Hälsolådan för att kunna frigöra tid med barnen, deras och egna aktiviteter, säger Vlora Ramadani, CMO på Kvix.

– Det är spännande att arbeta fram konceptet med "Hälsolådan" tillsammans med Kvix! Vi arbetar båda med långsiktig balans i livet och det var där jag tror att vi hittade varandra. Inledande i vårt samarbete gör vi om vår trotjänare Sthlmslådan till Hälsolådan, det känns väldigt naturligt då det alltid varit vår mest hälsosamma meny. Rätterna kommer att näringsberäknas, för att både våra nya och gamla kunder ska känna sig hemma kommer menyn sakta att ändras för att innehålla mer långsamma kolhydrater och lättare såser. När det gäller våra såser kommer det framförallt vara mängden sås per portion som avgör hur mycket kalorier en får i sig. Och det kommer kunden själv kunna parera när hen färdigställer våra kockförberedda middagar, inflikar Henrik Isaksson.

Kort om Matkomfort

En matleverantör som erbjuder bättre alternativ till husmanskost och där råvarorna är närproducerade samt att köttet kommer från välmående djur, uppfödda på svenska gårdar.