Kvix ingår samarbete med Frilans Finans för ett tryggt och hållbart frilansliv

Kvix digitala plattform har revolutionerat hälsoinspiratörers sätt att arbeta på online. Nu ingår Kvix ett samarbete med Frilans Finans med ambitionen att göra det möjligt för fler att komma igång med sin verksamhet inom hälsa och träning.

Den digitala hälsoplattformen Kvix ingår ett samarbete med Sveriges största organisation för egenanställda, Frilans Finans. Samarbetet underlättar för streamers på Kvix plattform att ta betalt och komma igång med sin verksamhet som egenanställda.

- Vi får ofta frågan om man måste fakturera med eget företag. Att kunna rekommendera Frilans Finans som ett tillförlitligt och smidigt alternativ för kreatörer underlättar onboardningen avsevärt för nya streamers. Med en egenanställning via Frilans Finans kan våra instruktörer fokusera helhjärtat på sin grej, utan att göra avkall på schyssta villkor, säger Johan Thomasson, CEO på Kvix.

Kvix har en branschledande livestreamingplattform som blivit populär bland såväl svenska som internationella streamers. Den digitala plattformen gör bland annat att streamers kan interagera i realtid med sina deltagare – oavsett var i världen de befinner sig. I och med samarbetet med Frilans Finans tillkommer samma digitala tillgänglighet även i faktureringen och digitaliseringen av samarbetet.

- Att streama träningspass eller hålla kurser online är ett relativt nytt sätt att arbeta på. Det ställer krav på att kunna fakturera löpande, men alla vill inte ha ett eget företag eller pappersarbete som kommer med det. Här krävs ett flexibelt men tryggt alternativ – det är där Frilans Finans kommer in, säger Johan Thomasson.

Sedan 1999 har Frilans Finans gjort det möjligt för mer än 70 000 egenanställda att fakturera utan företag. FitTech företaget Kvix kommer att presenteras som en digital lösning för yrkeskategorin ”hälsa och träning” som vill ta verksamheten online. Kvix kommer även finnas med som en attraktiv förmån och potentiell uppdragsgivare för egenanställda på frilansfinans.se.