Unik träningsmetod på Kvix av internationell topptränare

Den populära Kvix-tränaren och internationella fitnessexperten Kundai Murapa 33, livesänder från Kapstaden och älskar interaktionen med deltagarna som liveformatet på plattformen erbjuder.
– Att kunna ge och få feedback av deltagaren förhöjer kvaliteten på upplevelsen, säger Kundai.

Kundai blev headhuntad till Kvix via en av hans digitala plattformar. När man ser honom stå på händer och kicksparka på Instagram får man lätt känslan av en actionkaraktär från Marvel-filmerna. Faktum är att denna vältränade atlet har mångårig erfarenhet av stunts i Hollywoodfilmer och parkour-träning som ligger till grund för utvecklingen av TranceFit-metoden – Kundais egen träningsmetod som är ett hopplock av guldkorn från olika träningsstilar, som du även kan följa och träna på Kvix.
– Med min träningsmetod blir funktionell träning rolig! säger Kundai.

Men yrket som tränare är inte bara “action och lek” för Kundai som ser allvarligt på de utmaningar som dagens hälsoinspiratörer står inför i en pandemipåverkad värld med informationsöverslag, trender och digital tillgänglighet dygnet runt, men där många likväl är inaktiva och mår dåligt. Kundai belyser om människors generella medvetenhet om betydelsen av att leva hälsosamt men det kan vara svårt för människor att sålla i djungeln av utbud och därför tycker han att det är bra att pålitliga plattformar som Kvix finns.
– Som många gånger är uppsidan även baksidan, det är super för tränare som mig att kunna växa linjärt med utvecklingen av en expansiv bransch, men det gör det även svårare för människor att hitta rätt.

Till vår och allas lycka erbjuder Kundai funktionell, yoga- och kampsportsinspirerad träning på Kvix. Han beskriver den som “primal” där den är inspirerad av djurlika rörelser från Animal Flow. Den innehåller även inslag av Budokon yoga, Parkour, Calisthenics och Capoeira.
Utöver att ha roligt på klasserna är syftet med den noga framtagna TranceFit-metoden, att göra deltagarna starkare, mer rörliga och synka sinnet med kropp. Lustfylld träning för ett ökat välbefinnande helt enkelt!

På frågan om hur man ska tänka på semestern för att hålla i de goda vanorna svarar Kundai: "Träningsband med olika motstånd i resväskan är en räddare i nöden när man inte har tillgång till gym. Men framförallt NJUT av semestern, det är det den är till för."

Snabbfakta:
Namn: Kundai Murapa
Ålder: 33
Familj: En dotter
Bosatt: Kapstaden, Sydafrika. Uppväxt i Harare, Zimbabwe
Favoriträtt: Lasagne
Livsstil och träningsrutiner: Parkour, kampsports-trick, calisthenics, styrka och kondition
Motto: Underskatta aldrig din potential