Asta Karjalainen, magdansös:” Kvix-klasserna är min egen hemmafest!”

När magdansösen Asta Karjalainen började hålla grupper i orientalisk dans på Kvix hade hon aldrig instruerat tidigare. Numera håller hon upp till fem fysiska dansklasser i veckan för elever på två olika dansskolor i Stockholm. – Jag älskar mina stammisar på Kvix och tycker det är så häftigt att följa deras utveckling, kvittrar Asta när Kvix ringer upp.

Trettioåriga Asta har tränat magdans sedan tolvårsålder och beskriver den orientaliska dansen som hennes stora fascination och passion. – Jag fastnade för magdans för att jag insåg hur många stilar och ”props” det fanns. Jag har rest mycket i mellanöstern och tycker att kulturen är intressant eftersom magdansen, musiken och folkdanserna skiljer sig oerhört i olika länder. Jag älskar mixen av stilar och de kreativa uttrycken och jag freestylar mycket med uttryck i min dans även om det såklart är viktigt att behålla någon form av originalitet.

Vackra karismatiska Asta är nyutbildad ekonom men kan försörja sig på showdansen och har bokade gigg varje vecka. På hennes Instagram kan man se hur hon uttrycksfullt dansar i färgglada sprakande skrudar, eld och myser med pytonormar. Magdans är ett eftertraktat inslag på olika företagsfester och events.

På Kvix har Asta ett återkommande halvtimmespass på måndagskvällar och Kvix var hennes inkörsport för att börja instruera i dans. Hennes pass välkomnar både nya och utmanar rutinerade deltagare - alla kan utmanas och ha kul på Astas pass. Och även om magdansen givetvis kräver en viss teknik är den friare i sin karaktär än till exempel baletten.
– Kvix-passen är som min egen hemmafest som jag delar med mina härliga deltagare. På mina klasser kör vi loss, det finns inga rätt eller fel. Det viktiga är att man slappnar av till musiken och gör halvtimmen till sin egen showtime, säger Asta. Det är superhäftigt när jag upptäcker att mina deltagare får tekniken på plats och att man kan utvecklas så pass väl även genom det digitala liveformatet. Att man som coach kan interagera med sina deltagare och både ge och få feedback tillbaka gör Kvix till en unik plattform. Interaktionen i realtid är ju den stora vinsten med live!

Namn: Asta Karjalainen
Ålder: 30
Bor: Stockholm
Gör: Nyutbildad ekonom och showdansös med magdans som nisch. Så som eld och led-shower. Hon har även Kvix-klasser på måndagskvällar 18.45-19.15, samt undervisar fysiska klasser på Magdanscenter och Layali i Stockholm.
Det bästa med Kvix? Det breda utbudet och att allt finns på samma plattform. Utifrån det jag sett, upplever jag att alla är proffs på det de håller på med. Alla har passion för det de gör. Dessutom är Kvix lättillgängligt vilket gör att du kan träna där du är.

Läs mer om Asta och delta i hennes pass HÄR.
Instagram: @asta_bellydance

• magdans

Anna Lennartsdotter, PT: ”Du är aldrig starkare än din svagaste länk”

Anna Lennartsdotter är Kvix-tränaren som tar klienten utanför boxen genom att fokusera på rörelsemönstret och processen - istället för på enskilda muskler och stirra sig blind på resultatet. – Man är aldrig starkare än sin svagaste länk, det är viktigt att utgå från helheten, ta hänsyn till specifika omständigheter och stärka upp där man brister, säger Anna som efter att varit sjuk i cancer.

Pricilla Jaramillo livesänder från Ecuador ”Jag vill göra mina klasser roliga och spännande”

Att expandera plattformen internationellt är en av Kvix långsiktiga marknadsstrategier och alltfler instruktörer ansluter sig från hela världen. En av dem är den populära boxtränaren tränaren Priscilla Jaramillo som livesänder från Norra Sydamerika. Trettiotvååriga Priscilla bor tillsammans med sina två hundbebisar I Ecuador och kallar sig själv för ”en sportig hundmamma”.

PT:n Frida Sjöström från Marbella om hur man får ihop livet som tonårsmamma, och hur det sa "klick" när hon kom i kontakt med Kvix

Tack vare digitala verktyg som finns i dag att tillgå, kan du som tränare ha hela världen som arbetsfält. Kvix har träffat Frida Sjöström, hyllad fyscoach på Kvix, personlig tränare och proffs inom bikini fitness. Hon är dessutom ensamstående mamma till två tjejer i yngre tonåren. Från Marbella i Spanien driver hon målfokuserat träningsföretaget framåt på plats och digitalt.