Kvix: Micke avslöjar sin väg ut ur utbrändhet

Att återhämta sig efter utbrändhet och depression - hur gör man egentligen?Föreläsaren Micke Gunnarsson har själv varit där, längst ner i skiten, där allt känns mörkt och omöjligt. Men han har också hittat en väg tillbaka. Tillbaka hem till ett levande liv.

I föreläsningen Från utbränd till nytänd berättar Micke om denna resa. Vi får höra om hans utmattning, som är bland det värsta men samtidigt det viktigaste han gått igenom. Om hur situationen tog honom till en plats i livet där han inte längre kunde fly från sig själv utan istället tvingades sätta sig själv och sitt liv på sin spets.

Vägen ut handlade för Micke om ett ”inside job” och inte så mycket om yttre faktorer. Micke menar att många av oss har under hela vår uppväxt lärt oss leva genom sitt EGO. Att vi tror att värde och att vi själva är våra Egendomar, Görande och Omvärldens tyckande. MEN icke. Ditt värde är inte baserat på vad du äger och prylar du har eller hur det ser ut i ditt hem.Ditt värde är inte baserat på vad du gör, ditt jobb eller hur du presterar som förälder, inom idrotten eller som anställd. Ditt värde är inte baserat på vad andra tycker och tänker om dig.Livet handlar inte om detta. Ditt värde baseras på helt andra saker.

I föreläsningen ges många konkreta råd på hur du kan göra för att ta dig ur utbrändhet och tillbaka till ett nytänt liv. Hör hela Mickes berättelse här.