Kvdbil öppnar i Getinge genom nytt samarbete

Kvdbil öppnar i Getinge genom nytt samarbete

Kvdbil, Sveriges största marknadsplats för bilaffärer, öppnar nu en ny försäljnings-anläggning i halländska Getinge. Expansionen görs i samarbete med den lokala bilhandlaren och verkstaden Nika Motors för att möta det ökade intresset för begagnade bilar.

Kvdbil står inför en expansion som kommer att resultera i nya försäljningsanläggningar på olika platser i Sverige. I Getinge, i Hallands län, samarbetar man med den lokala bilhandlaren och verkstaden Nika Motors och öppnar en anläggning för försäljning och tester av begagnade bilar. Här kan man både hämta sin nyinköpta bil samt lämna in sitt fordon för försäljning*.

– Vi har sett ett ökat intresse för begagnade bilar de senaste åren och i takt med den ökade inflationen vänder sig allt fler till begagnatmarknaden. Genom att öppna försäljningsanläggningar runt om i landet hoppas vi kunna nå ut till ännu fler kunder och på så sätt göra det enklare och mer prisvärt att göra bilaffärer, säger Daniel Odsberg, försäljningschef på Kvdbil.

I Hallands län finns 4 procent av den svenska bilparken och den vanligaste bilen i länet är Volvo V70, följt av Volkswagen Golf och Volvo V60. Nu vill Kvdbil underlätta för hallänningar som vill sälja eller köpa en begagnad bil genom att etablera sig i Getinge. På kvd.se kan du köpa begagnade bilar via budgivning eller fast pris och för den som ska sälja erbjuds en trygg och enkel försäljningsprocess.

– Vi är oerhört glada över att bli en ny försäljningsanläggning till Kvdbil. Ett oerhört stort utbud av begagnade bilar kommer nu närmare Getinge och Halmstad och vi ser fram emot att bygga starka relationer framåt, både med nya kunder som vill sälja eller köpa en begagnad bil, men också med alla medarbetare inom Kvdbil, säger Fisnik Nika, VD för Nika motors.

*All försäljning sker digitalt på kvd.se - som säljare får du bilen värderad kostnadsfritt inför en försäljning och för köparen finns ett brett utbud av begagnade bilar med tydlig information om dess skick. Totalt säljer Kvdbil mer än 25 000 begagnade bilar varje år och hundratals bilar publiceras för försäljning varje dag.

De 10 vanligaste bilmodellerna i Hallands län:

1. Volvo V70
      2. Volkswagen Golf
      3. Volvo V60
      4. Volvo XC60
      5. Volkswagen Passat
      6. Ford Focus
      7. Kia Ceed
      8. Toyota Yaris
      9. Renault Clio
      10. Volvo V40

Orter som Kvdbil har etablerat sig i 2023:

Getinge, Jönköping, Ödeshög, Arboga, Uppsala och Karlstad. Sedan tidigare finns även anläggningar i Bromölla, Kungälv, Linköping, Luleå, Sundsvall, Svedala, Södertälje, Umeå, Visby, Åkersberga och Östersund.

Om Kvdbil: Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för bilaffärer. Våra kunder är företag, myndigheter och privatpersoner. Vi testar, värderar och beskriver grundligt alla objekt innan vi lägger upp dem till försäljning på kvd.se. I Kvd-koncernen ingår även Sveriges ledande bilvärderingsbolag Bilpriser med värderingsportalen bilpriser.se.

Regioner

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för bilaffärer. Våra kunder är företag, myndigheter och privatpersoner. Vi testar, värderar och beskriver grundligt alla objekt innan vi lägger upp dem till försäljning på kvd.se. I Kvd-koncernen ingår även Sveriges ledande bilvärderingsbolag Bilpriser med värderingsportalen bilpriser.se.